Giriş Tarihi: 13.11.2014 12:40 Son Güncelleme: 13.11.2014 16:06

Milletvekillerinin Twitter karnesi

İstanbul Üniversitesi milletvekillerinin Twitter karnesini çıkardı. En çok takipçi sayısı, parti sıralamasında AK Parti, milletvekillerinde ise CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'na ait. 61 vekilin hiç tweet'i yok.

Milletvetkillerinin sosyal medya kullanımı İstanbul Üniversitesi'nde akademik bir çalışmaya konu oldu.
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi'ne bağlı AtölyeT5 ile DNA360'ın işbirliğiyle yürütülen araştırma TBMM'deki milletvekilleri ve partilerin Twitter performanslarını ortaya koydu.
"Twitter'daki TBMM" araştırması bilimsel bir metodoloji ile yapılıyor. 1-31 Ekim 2014 tarihleri arasında TBMM'de milletvekilliği statüsü taşıyan toplam 536 siyasetçinin Twitter üzerinden gerçekleştirdikleri tüm hareketleri (Tweet, retweet, favori, listeleme, takip, takipçi ve hesap açma/kapama hareketleri) kapsıyor. Araştırma kapsamında TBMM üyelerinin ay boyunca Twitter üzerinden gerçekleştirdikleri her türlü hareket izleniyor. Saptanan tüm hareketler DNA360 sisteminde takip ediliyor. AtölyeT5 ise her ay düzenli olarak raporlaştırma ve analiz çalışması yapıyor.
M. Ali Gizer, Sinan Dirlik, Ulvi Yaman'ın yönetiminde, har ay düzenli olarak yapılmaya devam edilecek çalışmanın ilk sonuçlarına göre TBMM'de görevini sürdüren 536 milletvekilinin 472'si aktif birer Twitter kullanıcısı.
Geriye kalan 61 milletvekili hiç Twitter kullanmamış görünüyor, 3 milletvekilinin ise bir hesaba sahip olmalarına rağmen bu sosyal ağı aktif olarak kullanmadıkları saptandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.