Pazartesi 23.03.2015 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 23.03.2015 10:42

'Anketlere göre HDP'nin oyu barajın altında'

HDP'nin oyunun yüzde 8.5 civarında olduğunu savunan Şentop: Önceki seçimlerde CHP'ye, MHP'ye yatırım yapanlar ve paralel cunta çevreleri bu sefer HDP'nin barajı aşması üzerine strateji izliyor

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Şentop, HDP'nin yüzde 10 barajını aşmasının mümkün görünmediğini, anket çalışmalarında yüzde 8,5 civarında oy oranı görüldüğünü savunarak, "Önceki seçimlerde CHP'ye, MHP'ye yatırım yapanlar, bunları organize eden bu paralel cunta çevreleri de dahil olmak üzere bu sefer daha çok HDP'nin barajı aşması üzerine strateji izliyor" dedi. Şentop, AK Parti'nin seçim çalışmaları ve 7 Haziran seçimlerine ilişkin yaptığı değerlendirmede aday adaylarıyla ilgili çalışmanın devam ettiğini, temayül yoklaması, mülakatların tamamlandığını, bugün Genel Başkan ve Başbakan Ahmet Davutoğlu başkanlığında üst kurul çalışmalarının başlayacağını belirtti. Gazetecilerin "AK Parti listelerinde sürpriz adaylar görecek miyiz?" sorusu üzerine Şentop, "Olabilir. Sürprizlere hazırlıklı olmak lazım. Sürprizler olabilir" dedi. Anket çalışmalarından AK Parti oylarına ilişkin 48,50, 50 üzeri, 51 gibi bir takım sonuçlar geldiğini belirten Şentop "Biz 50 bandında diyoruz. Bu biraz da seçim sathı mailine girilmesiyle ilgili bir durum. Seçime yaklaştıkça kararsızlar azalıyor, AK Parti'ye kaymalar oluyor. AK Parti ile diğer partiler arasında geçişler yok, kararsızlarla AK Parti arasında geçişler var" ifadelerini kullandı. Anketlere göre HDP'nin yüzde 10 barajını aşamadığını ve oy oranının yüzde 8,5 civarında çıktığını kaydeden Şentop şöyle devam etti: "Türkiye'de seçim öncesi strateji oluşturmaya çalışanların bir hesabı var. CHP ve MHP'yi desteklemek, onların oylarının artması Meclis'teki milletvekili kompozisyonuna çok etki etmiyor. AK Parti'yi zayıflatmak için CHP ve MHP'ye destek verdiğinizde belki oylarını artırabilirsiniz ama milletvekili kompozisyonunu çok değiştiremiyorsunuz. Ama HDP'nin barajı aşması halinde milletvekili kompozisyonunun daha etkili bir şekilde değişeceğini düşünüyorlar. Bu bakımdan daha önceki seçimlerde CHP'ye, MHP'ye yatırım yapanlar, bunları organize eden bu paralel cunta çevreleri de dahil olmak üzere bu sefer daha çok HDP'nin barajı aşması üzerine strateji izliyor."
HDP'NİN HANDİKAPI
HDP'nin 30 Mart seçimlerinde yüzde 6,5, cumhurbaşkanlığı seçiminde ise yüzde 9 civarında oy aldığını anımsatan Şentop, cumhurbaşkanlığı seçiminin çok özel şartları olduğunu, Demirtaş'ın oyunun HDP'nin oyu gibi yorumlanmaması gerektiğini söyledi. Mustafa Şentop, "Saha araştırmalarında biraz da bunu görüyorum. Bazıları bunu kasten yapıyor bazıları da bu genel havayı esas alıyorlar. Ben 30 Mart seçimlerinde yüzde 6,5 civarında oy alan bir partinin aradan bir sene geçtikten sonra yüzde 10'lara ulaşmasının mümkün olmadığını düşünüyorum. Bu bakımdan, bu yüksek oranlar kamuoyunda HDP desteğini artırmaya yönelik bir stratejinin başka yüzü olarak karşımıza çıkıyor" dedi. HDP'nin Türkiye genelinde oyunu yükseltebilmesi için Türkiye partisi olması, başka bölgelerden de oy alması gerektiğini ifade eden Şentop, burada bir handikap bulunduğunu, söz konusu partinin buna yönelik söylemler geliştirmesi halinde Güneydoğu'daki desteğinin azaldığını, aksi olduğunda da Türkiye partisi olma yolunda taviz vermesi gerektiğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.