Perşembe 22.09.2016 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 22.09.2016 14:49

Merkez Bankası'ndan flaş faiz kararı!

Piyasaların merakla beklediği açıklama geldi. Merkez Bankası üst bandı 25 baz puan daha aşağı çekerken, böylece faiz koridorunda bir kez daha tarih yazdı.

Son 6 aydır faiz koridorunun üst bandını aralıksız indiren Merkez Bankası (TCMB), yılın 9'uncu Para Politikası Kurulu (PPK) toplantısını da pas geçmedi. Merkez, faiz koridorunun üst bandını 25 baz puan indirerek yüzde 8.50'ye çekti.

MERKEZ TARİH YAZDI
Böylece faiz koridorunu tarihin en düşüğüne çekilirken, Merkez Bankası bir kez daha tarih yazdı. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Para Politikası Kurulu bir hafta vadeli repo ihale faiz oranı yüzde 7,5 düzeyinde sabit tuttu. Geç Likidite Penceresi uygulaması çerçevesinde, BankalararasıPara Piyasası'nda saat 16.00–17.00 arası gecelik vadede uygulanan Merkez Bankası borçlanmafaiz oranı yüzde 0 düzeyinde sabit tutarken, borç verme faiz oranı yüzde 10,25'ten yüzde 10'a indirdi.
UZMANLARIN BEKLENTİSİ
Uzmanlar da faiz koridorunun üst bandında 25 baz puan indirim bekliyordu.

ÇETİNKAYA DÖNEMİNDE 7.KEZ İNDİRİM

Merkez Bankası, Erdem Başçı Başkanlığı'ndaki son toplantısında 25 baz puan, nisan, mayıs ve haziran ayındaki toplantısında 50 baz puan, temmuz ayı toplantısında ise 25 baz puan da faizkoridorunun üst bandında indirime gitmişti. Ağustos ayında yapılan 25 baz puanlık indirimle birlikte marttan bu yana yapılan toplam indirim 225 baz puana ulaşmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.