Salı 27.09.2016 00:00
Son Güncelleme: Salı 27.09.2016 10:43

Savunmanın devleri Ankara’ya koşuyor

Savunma sanayisinin parlayan yıldızı haline gelen Türkiye, yabancı devlerin radarında. Aralarında Boeing, Airbus, Skorsky ve Rolls-Royce gibi isimlerin de olduğu çok sayıda yabancı firma Türk KOBİ’leriyle işbirliği yapmak için ekimde Ankara’ya gelecek

Türkiye, son 10 yılda attığı adımlarla savunma sanayisinde küresel bir oyuncu olmayı başardı. Yaklaşık 50 yıldır yüzde 25'lerde seyreden yerli üretimin payı 2016'da ilk kez yüzde 65'in üzerine çıktı. Yine bu süreçte 3 bine yakın KOBİ, ilk kez milyar dolarları bulan dev projelerde kendine yer edinmeyi başardı. Özellikle KOBİ'ler bu alanda gösterdiği performansla küresel devlerin de radarına girdi.

Yakalanan bu sinerjiyi bir adım daha yukarı taşımak isteyen hükümet ve özel sektör önemli bir organizasyona hazırlanıyor. Aralarında Boeing, Skorsky ve Airbus gibi devlerin de yer aldığı çok sayıda şirket Türk savunma sanayisi ile işbirliği fırsatları için Türkiye'ye geliyor. Buluşmaya 80'e yakın ülkeden de ilgi var.
ÜÇ GÜN SÜRECEK
Dünya çapındaki firmalar ile Türk firmaların ikili iş görüşmeleri gerçekleştirebileceği organizasyonun adı Savunma ve Havacılıkta Endüstriyel İşbirliği Günleri (ICDDA'16) olarak belirlendi. Etkinlik, 11-13 Ekim 2016 tarihleri arasında, Savunma Sanayii Müsteşarlığı himayelerinde OSTİM Savunma ve Havacılık Kümelenmesi (OSSA) organizatörlüğünde Ankara'da gerçekleşecek.
Organizasyonun bu yıl üçüncüsü gerçekleşecek olsa da bu yılki ilginin her zamankinden yüksek olduğu gözleniyor. Eskiden Türk KOBİ'lerinin genelde yerli firmalardan tedarik işleri alabildiğini ifade eden OSTİM Genel Koordinatörü Hilal Ünal, "Son yıllarda Türk firmaları dünya devlerinin de tedarik zincirine girmeyi başardı. Bu organizasyonun amacı buna yönelik ortam oluşturmak. Dünyada parlayan bir değer haline gelen Türk savunma sanayisi ile dünya devlerini bir araya getirebilmek. Bunu da başardık. Bu alanda söz sahibi firmaların en önemli isimlerini Ankara'ya getiriyoruz. Geçen yıl yaptığımız organizasyonda 4 bin 800 civarında ikili görüşme gerçekleşti. Yaptığımız araştırmaya göre bu görüşmelerin yüzde 90'ı tarafların memnuniyeti veya iş alımı ile sonuçlandı. Bu da oldukça büyük bir ticari potansiyele ulaştığımızı gösteriyor" dedi.
ATO Kongre Merkezi'nde gerçekleşecek ICDDA16'nın ilk gününde 'Türkiye'deki Savunma Havacılık ve Offset Pazarının Panaroması' konulu konferansa katılacak olan davetli ve katılımcılar daha sonra ikili iş görüşmeleri yapma fırsatı yakalayacaklar. Etkinlikte, tedarik zinciri politikaları üzerine çalıştaylar da düzenlenecek.
KOBİ'LER İÇİN TAM KADRO BURADALAR
Ankara'daki organizasyonda Türk firmaları ile işbirliği kovalayacak firmalar arasında öne çıkan markalar ise şunlar oldu: Boeing, Airbus, Skorsky, Eads, Thales, Rolls-Royce, Lockheed Martin, Bae Systems, Mbda, Agusta Westland, Aircraft Philipp Group, Raytheon, Daher, Navantia, Thyssenkrupp, Ideal Aerosmıth, Triumph Group, Powell, Stelia, Kongsberg, Aıiconsult.
Öte yandan 2014 yılında, 34 ülkeden 250'den fazla küresel firmanın katılımı ile 4 bin 800 bire bir kayıtlı iş görüşmesi gerçekleştirilen organizasyonda TAI, Aselsan, Havelsan, Roketsan, FNSS, TEI, MKE ve SSI, Dassault Systemes, Otokar, İstanbul Teknopark sponsor firmalar olarak yer alıyor. Ayrıca OSTİM Organize Sanayi Bölgesi, Ankara Sanayi Odası, Ankara Kalkınma Ajansı, SASAD gibi ana sanayi firmaları ve pek çok kurum ve kuruluşun da desteklediği organizasyonda 5 bine yakın ikili iş görüşmesi yapılması bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.