Çarşamba 26.04.2017 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 26.04.2017 14:37

Merkez Bankası faiz kararını açıkladı!

Merkez Bankası piyasaların merakla beklediği faiz kararını açıkladı. Merkez Bankası politika faizinde değişikliğe gitmedi, geç likidite penceresi faiz oranını 50 baz puan artırdı

Ekonomistler, Merkez Bankası'nın politika faizi ile faiz koridorunun alt ve üst bantlarında herhangi bir değişiklik yapmasını beklemiyor. Geç likidite penceresinde ise artış beklentisi yer alıyor.

16 MART'TA FAİZİ SABİT TUTMUŞTU

Merkez Bankası 16 Mart toplantısında politika faizi ile faiz koridorunu sabit tutnuş, geç likidite penceresini ise 75 baz puan artırarak yüzde 11,75'e çıkarmıştı.

GEÇ LİKİDİTE BORÇ VERME FAİZİNİ YÜKSELTTİ

Geç likidite penceresi borç verme faiz oranını 11,75'ten yüzde 12,25'e yükseltti

GEÇ LİKİDİTE PENCERESİ UYGULANIYOR

Merkez Bankası enflasyonda yükselişin belirginleşmesinden bu yana geç likidite penceresi faizini para politikasında ana fonlama enstrümanı olarak kullanıyor. Merkez, geç likidite pencerisini kullanarak piyasaya uyguladığı faizi belirliyor.

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Fed'in son 11 yıldaki üçüncü faiz artırımına karar aldığı Mart ayında geç likidite penceresini (GLP) 75 baz puan artırmıştı.

HANGİ FAİZ NE ANLAMA GELİYOR

Gecelik borç alma faizi: MB'nin piyasada fazla likidite olduğu durumda taahhüt ettiği asgari faiz. Şu anda pratikte neredeyse hiç kullanılmayan bir oran.

Haftalık repo faizi: Normal şartlarda MB'nin ana fonlama aracı ve faizi. Geçen hafta içinde MB bu orandan sağladığı fonlamayı sıfırladı.

Gecelik borç verme faizi: Bankaların fonlamanın yeterli kalmaması durumunda başvurdukları gecelik fonlama faizi.

Geç Likidite Penceresi: Piyasadan borç bulamayan bankaların kullandıkları fonlamanın faizi. MB son uygulamaları ile bunu da faiz koridoruna dahil etti.
BLOOMBERGHT ARAŞTIRMA ANKETİ
BloombergHT Araştırma'nın 7 yabancı, 14 yerli; toplamda 21 kurumla yaptığı anketin sonuçlarında medyan beklenti GLP dahil olmak üzere faizlerde değişiklik olmaması yönündeydi.
Öte yandan 2 ekonomist GLP'de 75 baz puan, 2 ekonomist 50 baz puan, 1 ekonomist 25 baz puan artış bekliyor. GLP'de 75 baz puan bekleyen bir ekonomist faiz koridorunun üst bandında da 50 baz puan artış tahmin ediyordu.
REUTERS ANKETİ
Reuters anketinde de medyan beklenti BloombergHT Araştırma anketi ile aynı yönde. Reuters anketine katılan 14 katılımcının tamamı politika faizi, faiz koridrounun alt ve üst bantlarında faizlerin sabit tutulmasını bekliyor. Geç likidite penceresinde ise 14 katılımcıdan sekizi artış beklemezken, bir katılımcı 25 baz puan, 4 katılımcı 50 baz puan, bir katılımcı ise 75 baz puan artış öngörüyor.
AA FİNANS ANKETİ
AA Finans'ın, piyasa beklenti anketine katılan ekonomistlerin tamamı da yüzde 8 olan politika faiz oranı, yüzde 7,25 olan faiz koridorunun alt bandı ve yüzde 9,25 olan faiz koridorunun üst bandının sabit tutulacağını öngörüyordu.
Ankete katılan ekonomistlerin 13'ü yüzde 11 olan geç likidite penceresi (GLP) borç verme faiz oranının sabit kalacağını, ekonomistlerin 8'i ise 25-75 baz puanlık artış olabileceğini tahmin ediyordu.

Merkez Bankası Başkanı Murat Çetinkaya, son yaptığı açıklamada enflasyonun nisan ayında tepe noktasını gördükten sonra kademeli gerileyeceğini, para politikasında sıkı duruşun enflasyonda belirgin bir iyileşme görülene kadar sürdürüleceğini söylemişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.