Cuma 20.08.2010 00:00
Son Güncelleme: Cuma 20.08.2010 15:25

Fatih Akın Wall Street Journal'a konuştu

Ünlü Türk yönetmen Fatih Akın WSJ'ye bir röportaj verdi

(USA Sabah)

WSJ Röportajın tanıtım metninde, Fatih Akın'ın 2004 yılındaki dönüm noktası olan "Head on" filminden bu yana yaptığı her filmin kendisi için yeni bir tema seçmek veya yeni bir stil denemek için bir şans olarak değerlendirdiğini" yazdı. Ünlü yönetmenin 2004'ten bu yana çektiği filmlerden kısa kısa bahsedildiği metinde, Fatih Akın'a pek çok övgü yağdırıldı.
Röportajın bir bölümü ise şöyle;
"WSJ; "Soul Kitchen" Hamburg'da çekildi. Yaptığınız pek çok film Türkiye'de geçiyor, pek çoğu Türkiye'de yaşayan Almanlar hakkında olsa da. Bütün bu filmleri Türkiye'de çektikten sonra sonunda bu filmi "Soul Kitchen"ı evinizde çekme kararını almanıza ne neden oldu?
Önceki filmlerinde mesele bazı nedenler dolayısıyla, kimlik krizleri dolayısıyla, yaşanılan yeri değiştirmekle ilgiliydi. Bunun benim kendi limlik krizim olduğunu sanmıyorum, söylemek istediğim bu zamana kadar kendimi hiçbir zaman bir kriz içinde hissetmedim. Benim de hayal kırıklığına uğradığım zamanlar oldu. Ülkelerden birinin aldığı belirli politik kararlar gibi ya da kendinizi yabancı hissettiğiniz ya da ana babanızın geldiği yerde yaşamalarına rağmen insanların mentalitesini anlayamadığınız zamanlarda olduğu gibi. Belki, eğer ben bu filmlere sahip olmasaydım, belki bir kimlik krizim olabilirdi. Fakat bu Wood Allen'ın filmlerle ilgili söylediği şey gibi- her şekilde filmler bir çeşit terapi işlevi görüyor.
WSJ; Müzik genel olarak sizin filmlerinizde önemli bir rol onuyor gibi görünüyor. Soul Kitchen'da orijinal müzikler kullanmak yerine daha çok R&B şarkıları kullanıyorsunuz, Alman Elektronik müziği ve benzerleri gibi.

Bu ilk soruda tartıştığımız şey gibi: materyale bağlı. Bu "beyler bu yönetmenin favori müziği" gibi değil. Bu film için müziğin belirli bir atmosfer oluşturmasını istedim; mutlu bir atmosfer, çok iyi bir atmosfer. "Cennetin Kıyısı'nda" çok az müziğie sahiptir, film için yapılmıştır; çünkü materyal buna ihtiyaç duyuyordu.
WSJ: "Soul Kitchen" kaderin oyunlarına ve biraz da tesadüflere bağlı gibi. Kadere inanır mısınız ve bilinçli bir şekilde bu inancınızı filmlerinizde ifade etmeye çalışıyor musunuz?
Kadere güçlü bir şekilde inanıyorum, çünkü yaptığım iş kişisel, pek çok şey ben istesem de istemesem de işimde sonlanıyor. Ruhani bir insanım, bir şekilde- dini anlamda değil, fakat ben görebileceğiniz ya da göremeyeceğiniz her şeye inanıyorum, cennetle dünya arasındaki her şeye. Kader, alın yazısı, Kısmet, yaratıcının büyük bir planı var: Bütün bunlara inanıyorum. Bu nedenle Soul Kitchen'da filmde merkezi öneme ait olan bir an için bir Louie Armstrong müziği kullandım; "The Creator Has a Master Plan" (Yaratıcının Büyük Bir Planı Var)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.