Perşembe 21.10.2010 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 21.10.2010 09:50

Çin su kaynattı

Çin'de büyüme yavaşladı, enflasyon arttı.

(A.A.)
Çin ekonomisinin büyüme hızının yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 9,6'ya gerilediği bildirildi. Çin, yılın ilk çeyreğinde yüzde 11,9, ikinci çeyreğinde ise yüzde 10,3 oranında büyümüştü.

Ulusal İstatistik Bürosu tarafından yapılan açıklamada, Çin'in gayrisafi yurtiçi hasılasının Ocak-Eylül ayları arasındaki 9 aylık dönemde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10,67 artarak 26,866 trilyon yuanı (yaklaşık 4,028 trilyon ABD Doları) bulduğu belirtildi.
Ulusal İstatistik Bürosu sözcüsü Şeng Layyün ekonomik verimliliğin genelde sağlıklı olduğunu savunarak, "Karmaşık ve hızla değişen iç ve dış durum ve sorunlarla karşı karşıya bulunan Çin'in teşvik paketini hayata geçirdiğini ve ekonomide yeniden yapılanmaya hız verdiğini" söyledi. Çinli yetkili, "Ekonomik revizyon pekiştirildi ve öngörülen yönde ilerliyor" şeklinde konuştu.
Enflasyon rekor kırdı
Öte yandan, Çin'de enflasyonun ana göstergesi olan Tüketici Fiyatları Endeksinin (TÜFE) yüzde 3,6 arttığı açıklandı. Bu Çin'de son 24 ayda gerçekleşen en yüksek enflasyon oranı oldu.
Üretici Fiyatları Endeksi (ÜFE) Eylül ayında yüzde 4,3 artarken, Ağustos ayında 13,9 olan sanayi katma değer artış hızı Ağustos yüzde 13,3'e geriledi.
Çin'de sabit yatırımlar Ocak ile Eylül aylarını kapsayan 9 aylık dönemde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 24 artarak 19,22 trilyon yuanı (2,89 trilyon ABD Doları) buldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.