Pazartesi 08.11.2010 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 08.11.2010 16:37

THY'nin kızılderili süprizi

Türk Hava Yolları (THY), ilk Washington-İstanbul seferini gerçekleştirdiği ABD'li yolcularına, İstanbul'u gezdirdi.

(USASABAH ve Ajanslar)
Türk Hava Yolları (THY), ilk Washington-İstanbul seferini gerçekleştirdiği ABD'li yolcularına, İstanbul'u gezdirdi.
THY, uzun zamandır beklenen Washington-İstanbul seferinin gerçekleşmesinin ardından bugün aralarında Kongre üyeleri, iş adamları ve sivil toplum örgüt üyelerininde bulunduğu yaklaşık 20 Amerikalı yolcusu için İstanbul turu düzenledi.
Boğaz turu ile başlayan gezide, öğle yemeğinin ardından, Mısır Çarşısı ve Kapalıçarşı turları gerçekleştirildi.
Aralarında Kongre üyelerininde bulunduğu yolculardan 32. Bölge Kongre Temsilcisi Mark. D. Sickles, THY aracılığı ile ilk defa Türkiye'ye geldiğini anlatarak, bulunmaktan çok keyif aldığı Türkiye'nin büyüyen ekonomisiyle örnek teşkil eden bir ülke olduğunun altını çizdi.
Sickles, Türkiye'nin Avrupa Birliği (AB) üyeliği hakkında ABD'den tam destek aldığını ifade ederek, ''Biz Türkiye'nin gerçekten çok güçlü bir ülke olduğuna inanıyoruz, bence Türkiye'nin gelişen ekonomisiyle AB'ye ihtiyacı yok. AB'nin Türkiye'ye ihtiyacı var. Bizim Türkiye'ye AB'ye girme sürecindeki desteğimizden Avrupa'daki dostlarımız tarafından hoş karşılanmıyor. Bize kendi işlerimizle uğraşmamız gerektiği söyleniyor'' dedi.
UNESCO İyi Niyet Elçisi Esther Coopersmith da, Türkiye'ye ilk defa geldiğini söyleyerek, Türkiye'nin güzelliği ve tarihi karşısında büyülendiğini dile getirdi. THY ile ilk defa uçma imkanı elde ettiğini belirten Coopersmith, daha önce hiç bu kadar konforlu ve rahat bir seyahat yaşamadığını kaydetti.
Türkiye'nin tahmininden çok daha gelişmiş ve modern bir ülke olduğunu söyleyen Coopersmith, THY'nin düzenlediği bu gezi sayesinde Türkiye'nin ABD basınından takip ettiklerinden çok daha farklı olduğunu gördüklerini ifade etti.
Yerli Amerikalıların TİM ziyareti
Türkiye'de temaslarına başlayan Yerli Amerikalı 20 özerk bölge temsilcisi, ticari işbirliğini geliştirebilmek için Türkiye İhracatçılar Meclisi'ni (TİM) ziyaret etti.
Özerk bölgelerinde enerjiden elektroniğe, gıdadan madenciliğe kadar birçok alanda işbirliği imkanı bulunduğunu aktaran Amerikalı kabile reisleri, ihracatçılardan bu fırsatları değerlendirmelerini istedi.
TİM, Yerli Amerikalı 20 Özerk Bölge Temsilcisi'ni ağırladı. Amerika Türk Koalisyonu tarafından Türkiye'ye davet edilen ve bir hafta sürecek temaslarda bulunacak Amerikalı Yerliler, yaşadıkları özerk bölgelerde ticari, eğitim ve kültürel işbirliği için temaslarına başladı. TİM'de ihracatçılarla tanışan Amerikalı Yerliler, elektronik, ilaç, su, altyapı, enerji, madencilik gibi birçok alanda ticaret ve işbirliği talebinde bulundu.

Türkiye'deki ilk resmi ziyaretlerini TİM'e gerçekleştiren aralarında Mohikanlarla Sioux'ların da bulunduğu 6'sı kabile reisi 17 Yerli Amerikalı Özerk Bölge Temsilcisi 20 kişilik heyet aralarında İTHİB Başkanı İsmail Gülle'nin de bulunduğu birçok ihracatçı birliği başkanı ile tanışarak işbirliği mesajları verdi.
Toplantıda konuşan Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, yerli Amerikalılarla sürekli irtibat halinde olmayı ve başlatılan çalışmayı sürdürmeyi istediklerini ifade etti. Türkiye ve ABD arasındaki stratejik dostluğun 50 yıldan uzun bir geçmişe sahip olmasına rağmen bu ilişkinin ekonomik bacağının eksik kaldığını belirten Çağlayan, "Bir masanın ayakta durması için bir bacak yetmiyor, en az üç bacağı olması lazım. Stratejik müttefiklik işbirliğiyle birlikte bunun ekonomik ve ticari bacağının da olması gerekiyor.
Dünyadaki en büyük ithalatçı olan ABD'nin 1,6 trilyon dolarlık ithalatı içinde Türkiye'nin aldığı pay yalnızca 3,2 milyar dolar ve Türkiye ABD'nin ithalatında 48. sırada" dedi.
Daha önce gerçekleştirilen temaslarda da yerli Amerikalıların sahip olduğu maden kaynaklarının işletilmesi, elektrik, su, kanalizasyon gibi altyapı ve hastane, okul, konut gibi üstyapı çalışmalarının gerçekleştirilmesi konularında işbirliği yapılabileceğinin dile getirildiğini hatırlatan Çağlayan, bu kapsamda heyetin Müteahhitler Birliği ve maden üreticileriyle bir araya getirileceğini belirtti.
Yerli Amerikalı bölgelerin gelişme yolunda yöreler olmaları nedeniyle yatırımı hedefleyen birçok yasa ve teşvik edici kanundan yararlandığını vurgulayan Çağlayan, bu bölgelerin özel sektör için de çok çekici yatırım alanları olduğunu bildirdi.
Çağlayan, "Altyapı ve üstyapı çalışmalarınızda kendinize Türklerden daha iyi ortak bulamazsınız. Sakın ha başkalarıyla flört etmeyin. Türk firmaları, müteahhitleri ve iş adamları size en yakın dostluğu gösterecek firmalar olacaktır" diye konuştu.
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi de konuşmasında, iki ülkenin önemli stratejik ortak olduğuna değinerek, "Ancak Türkiye ile ABD arasındaki ticari ve yatırımla ilgili ilişkiler maalesef potansiyelinin altında" dedi.
Türkiye'nin özellikle son sekiz yıldaki dış ticaret rakamlarına bakıldığında, ihracatın muhteşem bir gelişme gösterdiğini hatırlatan Büyükekşi, 2000'li yılların başında 25 milyar dolar olan dış satışların 2009'da 102 milyar dolara yükseldiğinin altını çizdi.
Büyükekşi, "Ancak Türkiye'nin ABD'ye ihracatı yeteri kadar yükselmedi. 2001 yılında Türkiye'nin ABD'ye ihracatı 3,1 milyar dolardı. 2009 yılında bu rakam sadece 3,2 milyar dolara yükseldi. Ancak ABD'nin ihracatımızdaki payı düşüyor. 2001'de, ABD'nin Türkiye ihracatındaki payı yüzde 10'du. Bu oran 2009'da yüzde 3,2'ye düştü. 2010 yılında ise dış ticaretimizde bir gelişme gözlüyoruz. İlk 9 ayda Türkiye'nin ABD'ye ihracatı yüzde 17,2 arttı. ABD'nin payı da yüzde 3,3'e yükseldi. Türkiye'nin ABD'den ithalatı ise yüzde 35,4 artış gösterdi" şeklinde konuştu.
Büyükekşi, ABD ile dış ticaretin Amerikalı Yerlilerle işbirliğiyle artacağına inandığını belirterek, bir köprü oluşturacaklarını ve hedeflerine ulaşacaklarını söyledi.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.