Giriş Tarihi: 17.11.2010 14:04 Son Güncelleme: 17.11.2010 14:31

Ekmek Facebook'un ağzında

Prof. Dr. Osman Özsoy, Facebook'u işverenler ve insan kaynakları departmanlarının da kullandığını belirterek, ''İş başvurusu yapan insanlar, Facebook profillerinden dolayı doğrudan reddedilebiliyor'' dedi.

(USASABAH ve Ajanslar)
Prof. Dr. Osman Özsoy, Facebook'u işverenler ve insan kaynakları departmanlarının da kullandığını belirterek, ''İş başvurusu yapan insanlar, Facebook profillerinden dolayı doğrudan reddedilebiliyor'' dedi.
Günlük gönderilen elektronik posta sayısının daha şimdiden 250 milyara ulaşmış olmasının internet denilen olgunun geldiği noktayı ifade etmeye yeter olduğunu vurgulayan Özsoy, ''Bir araştırmaya göre, Mart 2009 itibarıyla internette yayın yapan web sitesi sayısı 225 Milyona ulaştı. 2010'a girerken 350 milyonu aşması bekleniyordu. Dünyadaki blog sayısının da 100 milyonu geçtiği tahmin ediliyor. Bu gelişmenin en önemli nedeni olarak alan adı ve barındırma hizmetlerinin ucuzlaması ve ücretsiz site, blok açma hizmeti veren platformların çoğalmasıdır'' dedi.
"İnternette yapılan her şey kayıt altında"

İnternet kullanırken gösterilen dikkatsizliğin gelecekte büyük sorun oluşturma riski bulunduğunu ve birçok insanın bunun farkında olmadığını vurgulayan Özsoy, şunları söyledi:
''Facebook kullanıcılar arasında hastalığa dönüşmüş durumda. Facebook'u işverenler ve insan kaynakları departmanları da kullanıyor. İş başvurusu yapan insanlar, Facebook profillerinden dolayı doğrudan reddedilebiliyor. Kariyer planında devlette ve özel sektörde önemli görevlere gelmek olanların ve stratejik konularda çalışarak ülkesine hizmet etmek isteyenlerin, bilgisayarda bıraktıkları her ize dikkat etmelerini öneriyoruz. İnternette yapılan her şey kayıt altında. İnternet ortamında paylaştıklarımız konusunda çok dikkatli olmalıyız. Bir gün yaptıklarımız ve yazdıklarımız hiç ummadığımız yerde, önümüze koyulabilir, eşimiz ya da işimizle ilgili sorun yaşamamıza ve hayatımızın kararmasına yol açabilir. İnternetin bir çeşit demokratikleştirme serüveni olduğunu ve herkesin eşit söz hakkının bulunduğunu söyleyen Prof. Leonard Kleinrock, 'Artık geri dönüş yok. Bunun fişini çekemeyiz. İnternet çağı ortada. 40 yıl önce internet denildiğinde Facebook, Tweeter ya da YouTube'un akıllara geleceğini hiç tahmin etmemiştim. İnternet her geçen gün hayatımızdaki yerini biraz daha artırıyor.''
Prof. Dr. Özsoy, yaklaşık 400 milyon aktif kullanıcısı ile dünyanın ''en büyük'' sanal topluluklarından birini oluşturduğu belirtilen Windows Live Messenger'ın, Amerika nüfusundan daha kalabalık bir insan topluluğuna ev sahipliği yaptığını belirtti.
Yapılan araştırmaların, internet başında uzun vakit geçiren insanların gerekli bilgilerden istifade ettikleri kadar gereksiz bilgilerle de zaman kaybettiklerini gösterdiğini ifade eden Özsoy, ''Bir kullanıcının mesaj göndermek için ortalama günde en az 3 kez MSN'e bağlandığı, sohbet için anlık mesajlaşma yazılımı kullananların birbirlerine gönderdiği mesaj sayısının günde 9,4 milyar civarında. 2009 yılında 1.7 milyar kişi interneti farklı amaçlarla kullandı. Hayatımız MSN oldu. İnternet kullanıcıları özellikle eğlence ve haberleşme siteleri olan Facebook ve Youtube büyük rağbet gösteriyor'' dedi.
Almanya'da Facebook yasası

Öte yandan geçtiğimiz aylarda Almanya'da yürürlüğü giren bir yasayla işverenlerin çalışanlarını işe alırken Facebook'taki bilgileri kullanarak ayrımcılık yapmaları yasaklandı. Durumun tespiti halinde işverenlere kanuni olarak ceza verilmesi için gerekli düzenleme yapıldı.
İşe alımlarda Facebook ve google'ın kullanılması sadece Batılı ülkelerde değil, dünyanın her yerinde yaşanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.