Giriş Tarihi: 7.12.2010 11:11 Son Güncelleme: 7.12.2010 11:12

Wal-Mart'a dava şoku!

ABD Yüksek Mahkemesi, Amerikan perakende devi Wal-Mart'a 1,5 milyon eski ve yeni çalışanının açtığı tarihin en büyük toplu davasının uygun olup olmadığını değerlendirecek.

(A.A.)
ABD Yüksek Mahkemesi, Amerikan perakende devi Wal-Mart'a 1,5 milyon eski ve yeni çalışanının açtığı tarihin en büyük toplu davasının uygun olup olmadığını değerlendirecek.

Amerikan Yüksek Mahkemesi'nden yapılan açıklamada, ülkenin en yüksek adli makamının, bu dosyayı 2011 ilkbaharında ele alacağı ve cinsel ayrımcılık yapıldığı gerekçesiyle açılan davaya yeşil ışık yakıp yakmayacağı kararını Haziran ayından önce vereceği belirtildi.
Tarihin en büyük kolektif davasının kökeninde, yedi kadın Wal-Mart çalışanının 2001'de, kendilerine "daha eskiden işe girmelerine ve daha ehil olmalarına rağmen aynı görevlerdeki erkek çalışanlardan daha az ücret ödendiği" gerekçesiyle dava açmaları bulunuyor.
Davanın 2007'de görülen ilk duruşmasında bir federal yargıç, davacıların, Wal-Mart'ta 1998'den bu yana işe alınan 1,5 milyon civarındaki kişinin tümü adına temsil etmelerine izin verdi. Geçen Nisanda San Francisco Temyiz Mahkemesi'nde 5'e karşı 6 oyla çok çekişmeli bir oylamada onanan karar, bugün Wal-Mart tarafından son karar merci olan Yüksek Mahkeme'ye taşındı.
Bir işverene karşı tarihin bu en büyük toplu davasının büyük önemine dikkati çeken yetkililer, bu davada milyarlarca dolarlık tazminatın sözkonusu olduğunu belirtiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.