Salı 14.12.2010 00:00
Son Güncelleme: Salı 14.12.2010 14:57

Toyota 110 bin aracı geri çağırıyor

Japon otomotiv şirketi Toyota, ABD, Meksika ve Kanada'da yaklaşık 110 bin 2011 model Sienna minivanı geri çağırıyor.

(A.A.)
Japon otomotiv şirketi Toyota, ABD, Meksika ve Kanada'da yaklaşık 110 bin 2011 model Sienna minivanı geri çağırıyor.

Toyota'dan yapılan açıklamada, sürücülerin el frenini kullandığında fren sistemine zarar verme riski yüzünden Sienna minivanların geri çağrıldığı, şimdiye kadar bu sorundan kaynaklı bir kaza rapor edilmediği ve bu araç sahiplerinin konuyla ilgili olarak gelecek ay bilgilendirileceği belirtildi.
Açıklamada, sorunun giderilmesinin, gerekli parçaların tedarik edileceği şubat ayına kadar erteleneceği belirtildi.
Bazı durumlarda sürücülerin el frenini kullandığında fren lambalarıyla bağlantılı fren bağlantı ayağına zarar verdiği, bunun da fren lambalarının sürekli açık kalabilmesine ya da bazı durumlarda aracın normal freninin her zaman kısmen devrede kalarak, gürültü ve titremeye yol açabileceği kaydedildi.
Toyota sözcüsü Brian Lyons, geri çağrılacak araçların 94 bininin ABD, 12 bininin Kanada ve 5 bininin Meksika'da satıldığını söyledi.
Japon şirket bu yıl şimdiye kadar, çok satan Camry ve Prius modellerindeki gaz ve fren sorunları dahil çeşitli sorunlar nedeniyle 6 milyon 750 bin kadar aracı geri çağırdı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.