Cuma 04.02.2011 00:00
Son Güncelleme: Cuma 04.02.2011 18:09

Super Bowl mitleri

1974 yılında bir konuşmasında Norman Vincet Peale; ''Eğer İsa olsaydı, bugün ayrılır ve Super Bowl'u izlemeye giderdi'' sözü çok tepki görmüş, hadini aşan bir yorum olarak tarihe geçmişti. Ancak bugün bu yorum abartılı görülmüyor, Amerikalılar Super Bowl'u yılın en önemli olayı, eğlencesi olarak görüyorlar.

(USAASABAH)
1974 yılında bir konuşmasında Norman Vincet Peale'in ''Eğer İsa olsaydı, bugün ayrılır ve Super Bowl'u izlemeye giderdi'' sözü çok tepki görmüş, hadini aşan bir yorum olarak tarihe geçmişti. Ancak bugün bu yorum abartılı görülmüyor, Amerikalılar Super Bowl'u yılın en önemli olayı, eğlencesi olarak görüyorlar.

Amerikalıların sembolleşen en büyük değerlerinden biri olan Super Bowl üzerine kimi şehir efsaneleri, mitleride mevcut tabi ki;
1.1969'a kadar final maçının adı Super Bowl değildi
1966 yılında NFL (Ulusal Futbol Ligi) ile AFL (Amerikan Futbol Ligi)'nin birleşmesi futbol taraftarları için büyük bir mutluluk kaynağı oldu. Bu nihai birleşme, nihayet iki ligin şampiyonları karşı karşıya gelecek, tek şampiyonun belli olacağı manasına geliyordu. ''Ben dalga geçerek Super Bowl dedim. Kim bilebilirdi ki isim, marka haline gelecek.'' diyor Super Bowl'u ilk kez kullanan gazeteci Hunt.
1967 yılında Kansas City Chiefs'in finalde Buffollo Bills' yenilmesinden sonra Kansas City gazetesi manşetine; ''Super Bowl Bound'' -Super Bowl Fırladı- cümlesine çekmesinden iki yıl sonra, federasyon oy birliği ile son maçın isminin Super Bowl olmasını kararlaştırdı.

2. Dünya Tarihinin en çok izlenen spor müsabakası
Geçen sene Super Bowl 153 milyon Amerikalıyı ekran başına çekerek 2008 başkanlık seçimlerinin izlenmesini de geçerek Amerika tarihinin en çok izlenen programı oldu.
Ayrıca maç 12'den fazla ülkede canlı olarak yayınlandı ki buda yaklaşık 20-30 miyon izleyici demek oluyor.
Geçen yıl İspanya-Hollanda arasında oynanan Dünya Kupası finalini yaklaşık 700 Milyon seyirci izledi.
Uluslararası bir organizasyon ile kıyaslandığında Super Bowl'un başarısı daha net olarak anlaşılmakta.
3. Profesyonel Amerikan futbolu taraftarı olmak için yılın en iyi günü
Kuşkusuz şampiyon takımın taraftarları için yılın en güzel günü. Ancak birçok NFL fanatiği için Super Bowl fikstürün diğer günlerinden çok daha özel değil.
Sezonun en büyük heyecanlarından biride Nisan ayındaki Draft seçmeleri sırasında yaşanıyor. NFL fanatikleri Draft gecelerini, yakından takip ettikleri üniversite ligi yıldızlarının takımlarında görme umuduyla geçiriyor.
Final haftasına gelindiğinde ise Playoff'lara kimlerin kalıp kalamayacağı büyük ölçüde netleşiyor. Fantazi Futbol oyuncuları 16.-17. haftalara dönüp Super Bowl heyecanını kendi inek liglerinde yaşamanın keyfini tadıyorlar.
Ancak DNA'ların Amerikan futbolu işlemiş-kulüp yöneticileri, koçlar, emekli oyuncular vb- fanatiklere göre yılın en güzel günü Super Bowl'dan iki hafta önce pazar günü oynanan şampiyona konferansı maçı. Bu maç amerikan futbolunun en sert ve net ifade edilme şekli. Eğlencelere,şovlara yer verilen bu maçlar, şanslıysak -bu yıl olduğu gibi- çimenlerin üzerinde, bütün dikkatlerin sadece oyuna çevrildiği gerçek oyunlar olur.

4.Oyunlar genellikle hayalkırıklığına neden oluyor
Oynanan son 9 Super Bowl'un 5'inde fark 4 sayı ya da altında sonuçlandı. Geçen yılki 31-17'lik finalde ilk kez uzatmalardan önce gelen altın golle sonuçlanmıştı.
NFL'e yapılan yatırımlar ve havuzun takımlara oranlı olarak dağıtılması rekabetin en üst noktada tutulmasına yardımcı oluyor. Tüm kulüpler transfere büyük paralar harcayabiliyor ve her yıl takımlarının güçlerini koruyabiliyorlar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.