Pazartesi 14.02.2011 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 14.02.2011 13:06

Anlatılan kimin hikayesi?

İki hafta önce ABD'de piyasaya çıkan ve Başkan Obama'nın kulaklarını anımsatan kapağıyla dikkat çeken kitap, isim vermeden ABD Başkanı'nın hikayesini anlatıyor. Yazarı meçhul O: A Presidential Novel /O: Bir Başkan'ın Hikayesi, ABD medyasında yoğun tartışmalara neden oldu.

(USASABAH)
Dilek Sancılı

İki hafta önce ABD'de piyasaya çıkan ve Başkan Obama'nın kulaklarını anımsatan kapağıyla dikkat çeken kitap, isim vermeden ABD Başkanı'nın hikayesini anlatıyor. Yazarı meçhul O: A Presidential Novel /O: Bir Başkan'ın Hikayesi, ABD medyasında yoğun tartışmalara neden oldu.
Başkan Obama'nın Beyaz Saray günlerini anlatan politik roman türünde yazılmış "Bir Başkan'ın Hikayesi", Amerikan medyasında tartışmalara neden oldu.
2012 seçimlerinde neler yaşanacak?

Herkesin bu konuyla ilgili merak ettiği tek şey, bu kitabı kimin yazdığı. Kitabın yazarının kim olabileceği hakkıda her gün yeni bir isim üzerinde, deyim yerindeyse, bahis oynanırken en sonunda Başkan Obama da şüpheliler listesine girmeyi başardı. Kitabı çıkaran yayınevi Simon & Shuster ise kamuoyunda yarattığı bu mistik havanın keyfini çıkarıyor. Çıkan haberler sayesinde tek kuruş harcamadan kitabın tanıtımı yapılmaya devam ediyor.
Kitap, 2012 yılının ağustos ayında yani başkanlık seçimi için kampanyaların yürütüldüğü dönemde başlıyor. Kitabın ana konusu da zaten Amerika'da seçim döneminde yaşananlar. Kitapta 'Başkan'ın adamları'nın kamuoyunu nasıl yönlendirdiğine dair örnekler var. Özellikle seçim kampanyalarını yürüten profesyonel ekibin yaptığı ince numaralar anlatılıyor.

Başkan'ın "ince" taktikleri
Öyle ki, romanda yer alan bir bölümde seçim kampanyalarını yürütenler, Başkan'ın bir köpek sayesinde medyadaki havayı nasıl değiştirdiğini de ortaya koyuyor. Böylelikle Başkan ve yeni sevimli köpeği bir anda gündeme otururken cevap arayan sorular başka bir bahara kalıyor. Aslına bakılırsa şu anda yaşananlar da kitapta anlatılanları bir bakıma kanıtlıyor. Bilinmeyen bir yazarın kitabı günlerdir Amerikan medyasını meşgul ederken, Obama'yı yücelten bu romandan yapılan alıntılar medyada her gün kolayca yer buluyor.
Kaybolan popülarite kitapla geri gelir mi?
Eleştirmenler arasında her ne kadar kitapta Obama ismi geçmese de, bu kitabın Obama'nın bilgisi dahilinde yazıldığı görüşü ağır basıyor. Başkanlığının ilk zamanlarında halka açık toplantılar düzenleyerek onlarla yakın ilişkiler kuran Başkan'ın artık bu toplantılar yerine seçmenlerine kitap yoluyla ulaşmayı tercih ettiği düşünülüyor. Tüm bunlar, kaybettiği popülarite yüzünden 2012 seçimleri için çok yol katetmesi gereken Obama'nın imaj düzeltme çabası olarak da algılanıyor.
Bu yüzden olsa gerek, kitapta, Amerikan halkına Başkan'larının ülkesi için nasıl canla başla çalıştığı, uzun çalışma saatlerinde çok az uyuyup kötü beslendiğinin altı çizilerek duygusal mesajlar veriliyor.
Romanda yer alan ve bir elin parmaklarını geçmeyen karakterler içinde, Obama ile Cumhuriyetçilerin mükemmel adayı olarak tanımlanan Mitt Romney çekişmesi de eleştirmenleri mutlu etmedi.
Özellikle Los Angeles Times yazarı Tim Rutten'e göre kitabın yazarı biraz daha zeki davranıp Hilllary Rodham Clinton ile Rudy Giuliani arasındaki çekişmeyi yazsa çok daha ilginç bir kitaba imza atabilirdi.
Kitapta ayrıca uzun zamandır Amerika'yı etkisi altına alan ve hem Demokratlara hem de Cumhuriyetçilere karşı olmalarıyla bilinen The Tea Party (Çay Partisi) de yer alıyor. Başkan'ın kendi kendine iç sesle düşündüğü bölüm; Obama'nın bu grubun kendisinden ne kadar nefret ettiğini bildiğini ve bunu dikkate aldığını göstermesi açısından ilgi çekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.