Cuma 11.03.2011 00:00
Son Güncelleme: Cuma 11.03.2011 11:40

Bütçe ve dış ticaret açığında korkutucu yükseliş

Yükselen petrol fiyatları ABD dış ticaret açığını büyük ölçüde arttırdı.

(USASABAH ve Ajanslar)
Yükselen petrol fiyatları ABD dış ticaret açığını büyük ölçüde arttırdı. Ticaret Bakanlığı'nın açıkladığı rakamlara göre ABD'nin Ocak ayı dış ticaret açığı %15.1 artarak 46.3 milyar dolara yükseldi.

ABD'nin Çin'le olan dış ticaret açığı ise %12.5 artarak 23.5 milyar dolarak çıktı.
Ocak ayında ABD'nin petrol faturası da %9.5 artışla 34.9 milyar dolara ulaştı.
Bütçe açığı 222,5 milyar dolara yükseldi!
Ffederal bütçe açığı, Şubat ayında 222,5 milyar dolar oldu. Böylece, Şubat ayında ''en büyük aylık'' federal açık verilmiş oldu.
Hazine Bakanlığı'nın açıkladığı verilere göre, geçen yıl Şubat ayında 220,9 milyar dolar olan federal bütçe açığı, bu yıl Şubat ayında 222,5 milyar dolara çıktı.
1 Ekim'de başlayan mali yılın ilk 5 ayında ise toplam federal bütçe açığı 641,3 milyar dolara ulaştı.
Ekonomistler, ABD'nin yıllık federal bütçe açığının da rekor kıracağını tahmin ediyorlar. ABD Başkanı Barack Obama'nın geçen ay Kongreye gönderdiği bütçe tasarısında, bu yıl için federal bütçe açığının 1,56 trilyon dolar olması bekleniyor.
ABD'de federal bütçe açığı, 2010 yılında 1,29 trilyon dolar ve 2009'da ise 1,41 trilyon dolar olmuştu. Bu yılın bütçe açığının, aralık ayında onaylanan vergi indirimleri paketi nedeniyle de 2010 yılından fazla olması bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.