Pazartesi 30.05.2011 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 30.05.2011 16:54

Fazla kilolu Amerikalılar yüzünden küçük araba satılamıyor

ABD’de her geçen yıl yükselen obezite oranları Amerikalıların daha küçük arabalar almalarına engel oluyor.

(USASABAH)
ABD'de her geçen yıl yükselen obezite oranları Amerikalıların daha küçük arabalar almalarına engel oluyor.

Uzun yıllardır ABD'li otomobil üreticileri daha fazla küçük araç satmanın peşindeler. Fakat kullanıcıların kiloları ve boyutları arttıkça küçük arabaların satılması imkansız hale geliyor. Çünkü sürücüler bu araçların içlerinde kendilerini hem güvende hem de rahat hissetmiyorlar.
İş danışmanlık firması AT Kearney'in Başkan Yardımcısı olan Dan Cheng, halihazırda %40 olan obezlik oranının 2018'de %43'e çıkacağını söylüyor. Cheng'in söylediği %40 oranı her ne kadar en yüksek tahmini yansıtıyorsa da, Hastalık Denetimi Merkezi'nin verilerine göre obez olduğunu belirten Amerikalıların nüfusa oranı %26.7. 9 eyalette obezlik oranı %30. Bu iki rakam da nüfus içerisinde normal olarak kabul edilen %15'in üzerinde.
AOL'nin haberine göre ABD otomobil piyasasında satışa sunulan araçların 2008 yılında %28'ini küçük boyutlu arabalar oluştururken, 2011'de bu oran %22.6'ya geriledi.

Benzinin galonu 4 dolara çıkmışken, daha az yakıt harcayan ve alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan küçük araçların kullanımını arttırmanın önemi de büyüyor.


İlüstrasyon; Adam Morath, AOL Autos


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.