Perşembe 02.06.2011 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 02.06.2011 18:01

Otomotiv satışlarından kötü haber

ABD'de yüksek araç fiyatlarının müşterilerin satın alımlarını ertelemelerine yol açtığı için mayıs ayında otomotiv satışları düştü.

(A.A.)
ABD'de yüksek araç fiyatlarının müşterilerin satın alımlarını ertelemelerine yol açtığı için mayıs ayında otomotiv satışları düştü.

ABD'de otomotiv satışları mayıs ayında geçen yıl aynı aya göre yüzde 3,7 gerileyerek, 1,06 milyon adet ve yıllık bazda 11,8 milyon adet oldu. Bu rakam, 11,76 milyon adet aracın satıldığı Eylül 2010'dan bu yana en düşük seviye olarak kayıtlara geçti.
ABD'nin en büyük otomotiv şirketi General Motors'un (GM) mayıs ayında satışları yüzde 1,2 düşerek 221 bin 192 adet oldu. Ford'un satışları da yüzde 2,4 düşüşle 192 bin 102 adete geriledi. Chrysler'ın otomotiv satışları ise aynı ayda yüzde 10 artarak 115 bin 363 adete çıktı. Chrysler'ın satışlarının yükselmesinde Jeep modeli satışlarının yüzde 55 artması etkili oldu.
Japonya'da 11 Mart'ta meydana gelen deprem ve tsunaminin üretimini olumsuz etkilediği Japon otomotiv üreticilerinden Toyota'nın mayıs ayında satışları yüzde 33 ve Honda'nın satışları da yüzde 23 geriledi.
Nissan'ın otomotiv satışları ise yüzde 9,1 düştü.
Alman otomotiv şirketi Volkswagen'in aynı ayda ABD'deki satışları ise yüzde 28 yükseldi.
Güney Koreli otomotiv şirketi Hyundai'nin satışları yüzde 21 artışla 59 bini, Kia'nın satışları da yüzde 53 yükselişle 48 bini aştı.
GM ve Ford'a göre, bu yıl ABD'de otomotiv satışları 13-13,5 milyonu bulacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.