Salı 14.06.2011 00:00
Son Güncelleme: Salı 14.06.2011 14:30

Havayolları bagaj harçlarından 5.7 milyar kazandı!

Yükselen petrol fiyatları ve ABD’deki ekonomik durgunlukla mücadele etmek zorunda kalan havayolları şirketleri, ek harçları bir zorunluluk haline getirdi.

(USASABAH)
Yükselen petrol fiyatları ve ABD'deki ekonomik durgunlukla mücadele etmek zorunda kalan havayolları şirketleri, ek harçları bir zorunluluk haline getirdi.

Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Ulaştırma İstatistikleri (BTS) tarafından dün açıklanan rakamlar Havayolları şirketlerinin bu taktiklerinin başarılı olduğunu, bagaj ve rezervasyon değişikliği harcı gibi şeylerden aldıkları paralarla 5.7 milyar dolar gelir elde ettiklerini gösterdi.
Amerikalı hava yolları 2010 yılında yaptığı 2.6 milyar dolarlık karın 2.1 milyar dolarını da harçlardan kazandı.
Delta Airlines, bagaj harçlarından 952 milyon dolar kar elde ederken, United Continental 655 milyon dolar, American Airlines 580 milyon dolar ve US Airways 513 milyon dolar kazandı.
2009 yılında Amerikan havayolları tali harçlardan 5.1 milyar dolar gelir elde etmiş ve 2.6 milyar dolar net kar sahibi olmuştu.
Havayolları firmalarını yakından inceleyen George Hobica, "bu paraları toplamasalar muhtemelen sadece 2 havayolu kalır ve fiyatlara kafalarına göre karar verirler" diyor.
Geçtiğimiz hafta Delta Havayolları, ABD Ordu Müfrezelerine 3 bin dolarlık ek bagaj harcı çıkartması nedeniyle tartışma konusu olmuştu. Youtube'a koyulan bir videoda askerler dört çanta taşıma hakları olduğunu söylerken ve havayolları görevlileriyle tartışırken görülmüşlerdi.
Delta eleştiriler üzerine askerlere 4 çanta taşıma hakkı vermiş ve ek ücret almaktan vazgeçmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.