Salı 12.07.2011 00:00
Son Güncelleme: Salı 12.07.2011 16:45

Kuzey Amerika'nın en büyük yiyecek fuarında Türkiye de var

Kuzey Amerika'da özel yiyeceklerin ve içeceklerin tanıtıldığı en büyük fuar olan Yaz Hayali Yiyecek Sergisi'nde, 32'si Türkiye'den olmak üzere 2400 yerli ve uluslararası şirket yer alıyor.

(İHA)
Kuzey Amerika'da özel yiyeceklerin ve içeceklerin tanıtıldığı en büyük fuar olan Yaz Hayali Yiyecek Sergisi'nde, 32'si Türkiye'den olmak üzere 2400 yerli ve uluslararası şirket yer alıyor.
Türk şirketleri de "Türk Yemeği: Sağlıklı Büyüyorum" sloganıyla baklava ve zeytin yağı gibi meşhur Türk ürünlerini sergiliyorlar.

ABD'nin başkenti Washington'da Walter. E. Washington Toplantı Merkezi'nde her yıl düzenlenen ve üç gün sürecek olan etkinliğe 18 binden fazla kişinin katılması bekleniyor. 15 yıldır fuara katılan Türkiye'nin pavyonunu Ege İhracatçılar Birliği ve Dış Ticaret Müsteşarlığı düzenliyor.
Ege İhracatçılar Birliği proje organizatörü "Biz Ege İhracatçı Birlikleri olarak Yaz Hayali Yiyecek Sergisi'nde Türk milli katılımlarını organize ediyoruz. Bu seneki fuarlarımızda 32 firmamız var. Bunlar, Türkiye'ye özel
ürünleri pazarlamaya çalışıyorlar. Şimdiye kadar edindiğim izlenim iyi gittiği yönünde. Biz bu fuarın kıdemli müşterilerinden biriyiz, 15 yılı aşkın bir süredir de fuara katılıyoruz" ifadelerini kullandı.
Sergi açanlardan taze sıkma doğal meyve suyu ve 12 değişik aromalı şurup üreten Lony şirketinin kurucusu Lokman Doğan, tarım mühendisliği altyapısıyla şirketini 3 yıl önce açtığını söyledi. Bahçeciliğe olan sevgisi ve meyve konsantrelerinden üretilen meyve sularından duyduğu nefretle işe başladığını belirten Doğan, ürünlerinin meyvelerinin sezonunda toplanıp, hemen sıkılıp şişelendiğini ve ürünlerinde hiçbir katkı maddesi, koruyucu veya şeker olmadığını açıkladı.
Doğan, "Bizim işimiz taze sıkılmış meyve suyudur. Bunlar, hiçbir katkı maddesi içermeyen, direk sıkılmış, pastörize edilmiş, Türkiye'de benzeri olmayan ürünlerdir. Biz bunları 3 sene önce Los Angeles'a satmakla başladık. Şimdi fuara katılma sebebimiz burada diğer eyaletlere distribütör bulup Türkiye'den malları ihraç etmek. Amacımız memleketimize daha faydalı olabilmek" dedi.
Doğan'ın işine olan tutkusu, insanları hevesle standına çağırmasından, onlara meyve sularından tattırmasından ve cepleri ile çantalarına küçük şişelerde nar, portakal ve elma suları sıkıştırmasından belli oluyordu.
Meyve suları ve içeceklerin yanı sıra, zeytin yağı da bu sene sergilenen ürünler arasında pek çok ülkenin standında bulunan popular bir ürün oldu.
Başka bir Türk katılımcı olan Kozmopolitan Grubu, sağlıklı ve doğal ürünlere olan büyük talepten faydalanmak isteyen şirketlerden biri oldu.
Kozmopolitan şirketi yetkilisi "Dağdan gelen, oksijeni bol yerlerde yetişen zeytinlerden alıp çok naturel şekilde sıkıldığı takdirde kaliteli bir zeytinyağı üretilebileceğini gördük ve denemelerini yaptık. Sonuç çok olumlu oldu. Kendi çocuklarımız için yapabildiğimiz şeyi bütün çocuklar için yapabiliriz diye düşündük. Zincir marketlerle görüştük ve çocuklar için olan ürünlerin değer taşıdığını söylediler ama ürünün söylediğimiz şeyleri taşıması gerektiğini de söylediler. Biz de bu ürünü ürettik ve bu şekilde piyasaya çıktık" dedi.
Casa di Oliva isimli özellikle çocuklar için üretilmiş saf sızma zeytin yağı, soğuk-preslenme tekniği, yani zeytinler toplanır toplanmaz çoğunlukla elle preslenmiş olması ve şişelenmesiyle pazarlanıyor.
Yöntemin yağı daha az asitli yaptığı, böylece tüketiminin kolaylaştığı, ayrıca daha az işlemden geçmiş olmasının zeytinyağının sütle birleşince anne sütü kadar besleyici hale getirdiği iddia edildi.
Kozmopolitan şirketi, dünyada çocuklar için zeytinyağı üretimi ve pazarlaması yapan iki şirketten biri olma özelliğini taşıyor. Şirketin, büyük ABD market zincirleriyle ürünlerini diğer yağların yanına değil, bebek yemeklerinin yanına koymak için görüşmelerde bulunduğu da belirtildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.