Cuma 22.07.2011 00:00
Son Güncelleme: Cuma 22.07.2011 12:25

Artık "sosyal medya sabıka kaydı" istenecek!

Şirketler uzun yıllardır çalışanlarının adli kayıtlarını, finansal durumlarını merak ederlerdi. Son dönemde bunlar arasına Google ve Linkedin'de ortaya çıkan bağlantılar ve olaylarda eklenmişti.

(USASABAH)
Şirketler uzun yıllardır çalışanlarının adli kayıtlarını, finansal durumlarını merak ederlerdi. Son dönemde bunlar arasına Google ve Linkedin'de ortaya çıkan bağlantılar ve olaylar da eklenmişti.

Artık çalışanların aşması gereken bir baraj daha var; sosyal medya sabıka kaydı.
Bir yıl önce açılan Social Intelligence ( Sosyal İstihbarat) adlı şirket, müşterilerinin talep etmesi halinde işçi adaylarının sosyal medya kayıtlarının 7 yıla kadar araştırıyor.
Kişi hakkındaki "sosyal medya sabıkasını" bir dosya haline getiren şirket, bu dosya içerisinee profesyönel ödüllerden, hayırseverlik faaliyetlerine, ırkçı ifadelerden, uyuşturucu kullanımına, açık saçık fotoğraflardan, videolara kadar her şeyi koyuyor.
Şirketin şef yöneticisi Max Drucker, "Bizler detektif değiliz, internette kamuya açık bir şekilde duran bilgileri bir araya getiriyoruz" diyor.
Drucker müşterilerinin bazı bilgilere duyarlı olduğunu ve bu yüzden işe alınma süreci iptal edilen çalışanlar olduğunu söylüyor.
"Mesela Craigslist'te uyuşturucu arayan bir adam ve fotoğraf paylaşım sitesine çıplak pozlarını koyan bir kadının işe alım süreci durduruldu."
Drucker, Facebook'ta "Burası Amerika, İngilizce için 1 numaraya basmamalıyım" adlı bir gruba üye olan bir çalışanın işe alınmadığını söylüyor.
"Çünkü akıllara bu kişinin İspanyolca ve diğer dillerde konuşanlardan hoşlanmadığı, ırkı mı olduğu soruları geliyor."
Şirket araştırma yapılan kişilerin federal yasarlal korulan dini, ırkı, evlilik durumu ve engelli olup olmamasıyla ilgili bilgileri toplamıyor.
Başta Elektronik Mahremiyet Bilgi Merkezi (EPIC) olmak üzere sivil haklar aktivistleri bu tür araştırmalara karşı çıkıyor.
EPIC Başkanı Marc Rotenberg, "İş yerleri çalışanlarının özel hayatlarında ne yaptığıyla ilgilenmemeli" diyor.
Social Intelligence tarafından toplanan bilgilerin çok büyük bir kısmı Facebook, Twitter, MySpace gibi sosyal mecralardan geliyor. Çalışanların ırkçı ya da nefret dolu sözlerini ise bloglardan, forumlardaki yorumlardan topluyorlar.
Çıplak fotoğraflar ise Flickr, Picasa, Yfrog gibi sitelerden çıkıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.