Cuma 02.09.2011 00:00
Son Güncelleme: Cuma 02.09.2011 12:25

Yabancılar Türkiye'yi nasıl görüyor?

Türkiye'nin gelecek yıl tanıtım için bütçe ayırdığı ülkelerin vatandaşları üzerine yapılan araştırmalar, ''Türkiye imajı'' üzerine ilginç görüşleri ortaya koyuyor.

(A.A.)
Türkiye'nin gelecek yıl tanıtım için bütçe ayırdığı ülkelerin vatandaşları üzerine yapılan araştırmalar, ''Türkiye imajı'' üzerine ilginç görüşleri ortaya koyuyor.

AA muhabirinin Kültür ve Turizm Bakanlığının internet sitesinden derlediği bilgiye göre, Almanlar Türkiye'yi ''ucuz bir tatil ülkesi'' olarak görürken, güneşi az gören ülkelerden İngiltere'nin vatandaşları ise Türkiye'yi en çok ''sıcak iklimi'' ile tanıyor.
Türkiye'yi ziyaret eden Hollandalılar ''lüks, güvenli ve hoşgörülü bir ülke'' olarak tanımlıyor, ziyaret etmeyenler bunun tersini düşünüyor.
''Tatil'' denilince Rusların aklına ilk Türkiye gelirken, Danimarka vatandaşlarının yaklaşık yüzde 40'ı Türkiye hakkında bilgiye sahip olmadığını belirtiyor.
Ülkeyi hiç görmeyen Fransızlar, Türkiye'yi bir ''Arap ülkesi'' olarak algılarken, Birleşik Arap Emirlikleri vatandaşları ise Türkiye'yi ''Avrupalı'' olarak tanımlıyor.
Bakanlığın gelecek yıl yurt dışında tanıtım yapmayı planladığı ülkelerde Türkiye imajı farklılıklar göstermekle birlikte genel olarak ''sıcak iklimi, misafirperverliği, tarihi ve kültürel değerleri'' ile öne çıkıyor.
Almanya pazarında Türkiye, kumsalları, yüksek servis kalitesi ve misafirperverliğiyle tatil ülkesi olarak olumlu imaja sahip. Almanya'da, Türkiye için ''ucuz bir tatil ülkesi'' algısı da bulunuyor.
Seyahat edenlerle yapılan araştırma sonuçlarına göre, Türkiye, servis kalitesi ve çocuklara gösterilen sevgi bakımından da birinci sırada yer alıyor.
Alman turistlerin memnuniyet unsurları ise deniz-kum-güneş, uzun turizm sezonu, fiyat-hizmet dengesi, yüksek otel kalitesi ve kültürel zenginlik olarak sıralanıyor.
Ruslar için yıllardır Türkiye bir numara
Rusya Federasyonu'nda Türkiye'nin imajı ''en popüler ve en çok tercih edilen tatil destinasyonu'' şeklinde.
Araştırmalara göre, Rusların yüzde 47'si tatil için en uygun ülkenin Türkiye olduğunu düşünüyor. Türkiye, uygun fiyatlı, hizmet ve tesis kalitesine sahip, özgün tarihi ve kültürel değerleri olan ve medeni bir destinasyon olarak algılanıyor.
Rusya Federasyonu vatandaşları nezdinde tatil denince akla gelen ilk ülke Türkiye. Türkiye, Rusya Federasyonu pazarında tanınmış bir marka haline gelerek, yıllardır birinci sıradaki yerini koruyor.
Türkiye ile ilgili çağrışımlar, güneşli, eğlenceli, pitoresk, dostane, rahatlatıcı, karşıtlıklar ülkesi, Akdenizli ve kendine özgü olarak şekilleniyor.
İngilizler tarihi alanları seviyor
Türkiye, İngiltere pazarında sıcak iklimi ve kültürel zenginlikleri olan bir ülke olarak algılanıyor. İngilizler, Türkiye'yi en çok ''güneşli (yüzde 68)'', ''tarihi (yüzde 55)'' ve ''kültürel (yüzde 48)'' sözcükleriyle tanımlanıyor.
Türkiye imajı, hem ülkeyi son birkaç yıl içinde ziyaret edenler ve hem de henüz ziyaret etmemiş ancak listesine almış olanlar açısından olumlu.
Türkiye'de yapılan tatillerin çoğu deniz tatili, ardından ise kültürel/tarihi turlar geliyor. Türkiye'de tatil yapan 10 kişiden 8'i, kalışları sırasında tarihi alanları ve müzeleri ziyaret ediyor.
İngilizler, Türkiye'den ''sıcak iklim, tarihi ve kültürel değerler, fiyatların uygun olması, doğal güzellikler, Türk halkının dostça karşılaması, ailelere uygunluk ve konaklama tesisleri'' bakımından memnun kalıyor.
Türkiye'ye yaptıkları son seyahatlerini değerlendirmeleri istenen her 10 kişiden 7'si, ''ziyaretten çok hoşlandıklarını'' belirtiyor.
ABD'li turistler yerel halkla birlikte olmak istiyor
ABD'de, Türkiye, uzun yıllardan beri yürütülen tanıtım faaliyeti sonucunda ''tarihi, kültürel, arkeolojik ve doğal zenginlikleriyle ön plana çıkan bir turizm destinasyonu'' olarak tanınıyor.
Okyanus ötesi seyahat etme alışkanlığı olan, Türkiye'ye seyahat edebilecek 8 milyonluk hedef kitleden seçilen kişiler arasında yapılan anket çalışması, bu topluluğun yüzde 50'sinin Türkiye'ye seyahat etmek istediğini ortaya koyuyor.
ABD'li ziyaretçilerin memnuniyet unsurları ise Türkiye'nin tarihi, kültürel ve doğal zenginlikleri, dini turizm zenginlikleri, kruvaziyerle seyahat imkanı, ABD dolarının Türkiye'de güçlü olması.
Ayrıca ABD'li turistler, yerel halkla temas kurabilecekleri, ziyaret ettikleri destinasyonları tecrübe edebilecekleri turizm çeşitlerine odaklanıyor. Bu çerçevede Türk misafirperverliği, tatil deneyimlerini pekiştirici bir unsur oluyor.

Fransa'ya göre Arap ülkesi, Araplara göre Avrupalı
Fransa'da, Türkiye imajı turistik açıdan genel olarak olumlu. Ancak yanlış ve eksik bilgi nedeniyle, hiç gelmeyen Fransızlar, algılarında Türkiye'yi bir ''Arap ülkesi'' olarak konumluyor. Bu da Türkiye'nin kültürel ve doğal farklılıklarının çekiciliğini gölgeleyen bir algı biçimi olarak şekilleniyor. Fransızların memnuniyet unsurları ise hizmet kalitesi, kültürel çeşitlilik ve zenginlik.
Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) pazarında ilk akla gelen tatil destinasyonları arasında yüzde 24 ile ilk sırada yer alıyor.
Yapılan araştırmada, BAE pazarında Türkiye ile ilgili olumlu çağrışımlar, ''heyecan verici, yeşil, tarihi, çekici, aile destinasyonu, karşıtlıklar ülkesi, güneşli, Müslüman, arkadaşça, güvenli ve Avrupalı'' olarak şekilleniyor.
Türkiye tüm algılamaların dışında en popüler turistik yer olarak görülüyor. Turistlerin yüzde 96'sı seyahatlerinden memnun ayrılıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.