Giriş Tarihi: 12.09.2011 13:45 Son Güncelleme: 12.09.2011 13:45

Bursalı Doblo Amerikan vizesi aldı

Tofaş, Doblo'yu 2013'te Kuzey Amerika pazarına ihraç edecek. Yılda yaklaşık 26 bin adetlik ihracat yapmayı planlayan Tofaş, 2020'ye kadar 3 milyar dolarlık gelir hedefliyor. Doblo, ABD'de RAM markasıyla satılacak.

(SABAH)
Tofaş, Doblo'yu 2013'te Kuzey Amerika pazarına ihraç edecek. Yılda yaklaşık 26 bin adetlik ihracat yapmayı planlayan Tofaş, 2020'ye kadar 3 milyar dolarlık gelir hedefliyor. Doblo, ABD'de RAM markasıyla satılacak.

Bursalı Doblo, Kuzey Amerika pazarına hazırlanıyor. Chrysler ile ön anlaşma imzalayan Tofaş, ABD ve Kanada'ya ilk ihracatını 2013 yılının ilk çeyreğinde gerçekleştirecek. Yılda yaklaşık 26 bin adet, toplamda 190 bin adetlik ihracat hedefleyen Tofaş, 2020 yılına kadar 3 milyar dolar gelir elde edecek.
ABD ve Kanada'ya ihracat yolunun açılmasıyla birlikte ikinci nesil Doblo'nun 10 yılda toplam ihracat geliri ise 11 milyar doları geçecek. Tofaş CEO'su Ali Pandır, Fiat Doblo'nun Kuzey Amerika pazarına adım atmasının Fiat'ın Türkiye'ye verdiği stratejik önemi bir kez daha gösterdiğini siyledi.
Fiat'ın dünyadaki en büyük 3 üretim merkezinden biri olan Tofaş, 'Türk Malı' etiketli Fiat Doblo'yu Kuzey Amerika pazarına sunacak olmanın gururunu yaşıyor" dedi. Pandır, 80 ülkeye ihraç edilen Doblo'nun Kuzey Amerika pazarına ilk kez ayak basacağını ve iddialı olacağına inandığını söyledi.
Doblo'nun ABD pazarında Chrysler'in ticari araç markası RAM olarak satılacağını ifade eden Pandır, Tofaş tarafından üretilen marka sayısının da 6'ya çıkacağını açıkladı. Pandır, "Bursa'da Fiat, Peugeot, Citroen markalarının yanı sıra, Opel ve Vauxhall markaları için de üretime başladık. RAM'la birlikte üretim yaptığımız markaların sayısı 6'ya çıkacak" şeklinde konuştu.
160 MILYON DOLARLIK YATIRIM
Doblo'nun ABD'ye ihracatı için 160 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını söyleyen Pandır, şöyle konuştu: "Bu yatırımın büyük bir kısmı kapasite artırımı için yapılacak. Ağustos ayındaki tatil sırasında, fabrikada kapasiteyi artırmaya yönelik çalışmaların ilk adımını gerçekleştirdik. Şu anda 120 bin olan Doblo üretim kapasitesi, Opel ve Vauxhall'le birlikte önce 160 bin adede, RAM'la birlikte ise 190 bin adete çıkacak. Yatırımın geri kalan kısmı ABD tip onayı ve Amerikan tüketicilerin ihtiyaçlarına yönelik tasarım değişiklikleri için harcanacak."

Fiat-Chrysler birleşmesi Türkiye'ye yaradı

Ali Pandır, geçen ay yaptığı bir açıklamada yeni marka üretimi ve ABD'ye ihracatla ilgili sinyal vermişti. Fiat'ın Chrysler'in hakim ortağı olmasının ardından, yeni yapılanmanın Türkiye'ye yeni fırsatlar yaratabileceğini söyleyen Pandır, "Birleşmeden yeni bir güç doğdu. 5 markaya üretim yapıyoruz. Görev verilirse, bir başka marka daha üretebiliriz" demişti.
Opel'e üretiyor
Tofaş tarafından 2012-2018 arasındaki dönemde Opel/Vauxhall markaları için Yeni Fiat Doblo bazlı 250 bin adet araç üretilecek. Bu nedenle Yeni Fiat Doblo'nun yıllık üretim kapasitesi 2012'den itibaren 160 bin adede çıkarılmıştı. Doblo platformu üzerinde üretilmesi planlanan toplam araç sayısının da Opel/Vauxhaul anlaşmasıyla 1 milyon adetten 1.3 milyon adede ulaştığını hatırlatan Pandır, "Kuzey Amerika pazarına yıllık ortalama 2013'ten başlayarak 7 yıllık süreçte 190 bin adet Fiat Doblo'nun sunulacak olmasıyla birlikte ise bu rakam 1.5 milyon adedi bulacak" dedi.

ABD kapısını Gölcüklü Transit Connect açtı

Türkiye'nin ABD kapısını ilk olarak Ford Otosan açtı. 2009'da Transit Connect ihracatına başlayan Ford Otosan, bugüne kadar ABD'ye 74 bin adetlik satış gerçekleştirdi. 2010'da ABD'de yılın ticari aracı seçilen Transit Connet, şimdi de New York'ta taksi olarak kullanılmaya başlandı. New York'taki Transit Connect sayısı 400 adet olacak. ABD genelinde ise Transit Connect taksi için verilen sipariş adedi bu yıl bin adeti buldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.