Cuma 30.09.2011 00:00
Son Güncelleme: Cuma 30.09.2011 14:51

Twitter kullanıcıları aynı saatlerde aynı tepkileri veriyor

Cornell Üniversitesi’nde çalışan iki araştırmacının hazırladığı ve Journal Science dergisin yayınladığı yeni bir araştırma 84 ülkeden yazılan 500 milyon twitter iletisi arasında duygusal bir benzerlik olduğunu ortaya çıkardı.

(USASABAH)
Cornell Üniversitesi'nde çalışan iki araştırmacının hazırladığı ve Journal Science dergisin yayınladığı yeni bir araştırma 84 ülkeden yazılan 500 milyon twitter iletisi arasında duygusal bir benzerlik olduğunu ortaya çıkardı.

2 yıl boyunca toplanan veriler üzerinde iyi ve kötü ruh hallerine dair işaretleri bir araya getiren araştırmacılar, mevsimsel değişimlere ve gün içindeki saatlere göre tüm Twitter kullanıcılarının hemen hemen aynı tepkileri verdiğini gördü.
Her sabah bir iyimserlikle güne başlayan Twitter kullanıcıları çalışmaya devam ettikçe bu iyimserliklerini yitiriyorlar. İş çıkışı ailesinin yanına giden, eğlenen ya da arkadaşlarıyla buluşan kullanıcılar tekrar iyimser bir ruh haline bürünüyorlar. İlkbahar'da ışıldayan güneşe verilen tepkiler de hemen hemen tüm kullanıcılarda aynı.
Harvard Üniversitesi'nden Sosyolog Nicholas A. Christakis "Bu yeni bir sosyal bilimlerin inşa edildiğini gösteren önemli bir mihenk taşı" diyor.
"Şu an 17. Yüzyılda teleskop ve mikroskobun keşfedildiği zamanlarda gibiyiz."
Data mining ( Veri Madenciliği) tekniği kullanılarak yapılan bir araştırma alanda bir ilk değil. Daha önce Hindistan'ın Haydarabad kentinde yapılan bir konferansta ünlüler, bloggerlar, örgütler ve medya örnekleri arasındaki bilgi akışına dair de bir çalışma sunulmuştu. Fakat Cornell'in araştırması bunun ötesine gidiyor.
Araştırma sadece İngilizce konuşanlar arasında yapıldığı ve Twitter'ı genelde iyi eğitimli, konuşkan ve nispeten genç kimseler kullandığı için ortaya çıkan sonuç konusunda bazı bilim adamlarının şüpheleri var.
Fakat Yahoo Labs'te araştırmacı olan Dunca J. Watts buna katılmıyor.
"Bu durum bize bu metodun kullanılabilir olduğunu gösteriyor. Size mantıklı şeyler söylüyor"
Geleneksel olarak araştırmacılar anketleri kullanarak toplumdaki trendleri ve fikirleri takip etmeye çalışıyordu. Artık bu yeni yöntemle haberlerin kitleler üzerindeki etkisi, ekonomik sıkıntıların toplumda yarattığı tepki ve duygusal patlamalar ek bir araştırma yapmadan tespit edilebilecek.
Araştırmanın ilginç sonuçlarından biri de "bira" ve "sarhoş" kelimelerinin kullanımı arasında 7 saatlik bir ayrılığın tespit edilmiş olması.
50 bilgisayar 6 hafta çalıştı
Çalışmayı hazırlayan iki bilim adamı 30 yaşındaki sosyoloji doktora adayı Scott A. Golder ve onun fakülte danışmanı Michael W. Macy, Şubat 2008'ten Ocak 2010'a kadar 2.4 milyon kullanıcı tarafından gönderilmiş olan 510 milyon adet twitter mesajını analiz ettiler.
Araştırmada kullanılan twitter iletileri kullanıcı profilinin kamuya açık yapan kişilerden alındı.
Veriyi analiz etmek için 50 bilgisayar 6 hafta boyunca çalıştı. Hazırlanan yazılım mesajlar içerisindeki "pozitif etki" ve "negatif etki" belirten kelimeleri seçti.
Bu iki ölçü birbirinin zıddı değiller. Biri yükseldiği zaman diğerinde düşme kesinlikle yaşanacak diye bir şey yok.
Araştırmacılar milliyet, kültür ve coğrafya fark etmeksizin pozitif hislerin sabah 7 ila 9 arasında yüksek olduğunu ve öğleden sonra 3 ila 6 arasında düşüşe geçtiğini tespit ettiler.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.