Pazartesi 03.10.2011 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 03.10.2011 11:41

Kredi kuruluşları hatalı

ABD'de Sermaye Piyasası Düzenleme Kurulu (SEC), uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarıyla ilgili ilk yıllık değerlendirmesini açıkladı.

(A.A.)
ABD'de Sermaye Piyasası Düzenleme Kurulu (SEC), uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarıyla ilgili ilk yıllık değerlendirmesini açıkladı.

SEC'in raporuna göre, aralarında Standard and Poor's (S&P), Moody's ve Fitch'in de yer aldığı 10 kredi derecelendirme kuruluşunun değerlendirmelerinde ''görünür hatalar'' bulunuyor.
Söz konusu kuruluşların zamanında ve doğru açıklamalar yapmadığına dikkat çeken SEC, kuruluşların çalışanların çıkar çatışmalarını kontrol etmekte yetersiz kalmak gibi ciddi problemleri bulunduğunu vurguladı.
SEC, raporunda en sorunlu kredi derecelendirme kuruluşlarının hangileri olduğuna ilişkin bilgi vermedi, ancak en önemli kredi derecelendirme kuruluşlarından ikisinin de çıkar çatışmalarının yönetilmesine ilişkin belirli politikalara sahip olmadığına vurgu yaptı.
En önemli üç kuruluştan birinin derecelendirme metodolojisini doğru şekilde takip etmediğini kaydeden SEC, kredi derecelendirme kuruluşlarının da kendi sorunlarını değerlendirmelerini ve çözmelerini beklediklerini vurguladı.
Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları, 2007'de ABD'de patlak veren tutsat (mortgage) krizinde kurumları yüksek notla değerlendirmekle ve gerçeği yansıtmamakla suçlanmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.