Salı 18.10.2011 00:00
Son Güncelleme: Salı 18.10.2011 16:31

Amazon yayınevlerinin sonunu hazırlıyor!

Kitap mağazalarının korkulu rüyası haline gelen Amazon.com şimdi de yayınevlerini zorlayacak bir adım atıyor.

(USASABAH)
Kitap mağazalarının korkulu rüyası haline gelen Amazon.com şimdi de yayınevlerini zorlayacak bir adım atıyor.

Yazarların kitaplarını yayınevlerine vermeden, kendi kendilerine basmalarını teşvik eden Amazon bu Sonbahar'da bu şekilde hazırlanmış 122 kitabı satışa sunuyor.
Söz konusu projeyi eski bir yayıncı olan Laurance Kirshbaum yürütüyor. Kirshbaum Amazon.com adına yazarların yayıncılığını üstleniyor. Yönetmen Penny Marshall'la anı kitabı için bir anlaşma imzalayan Kirshbaum'un 800 bin dolarlık ödeme yaptığı belirtiliyor.
Amazon'un söz konusu adımı yayıncıların paniğe sevk edebilir.
E-kitap yayıncısı Richard Curtis, "Eğer bir kitapeviniz varsa Amazon bir süredir sizinle rekabet ediyor demektir. Eğer yayıncıysanız bir gün kalkarsınız ve sizinle de rekabet içinde olduğunu görürsünüz. Eğer dağıtımcıysanız Amazon belki öğle yemeğinizi çalıyor olabilir çünkü onlara doğrudan kitaplarını basma ve sizi aradan çıkarma hakkı sunuyor" diyor.
"Bu eski bir stratejidir. Böl ve parçala."
Amazon yöneticileri şu an bu iş için ne kadar editör tuttuklarını ve ne kadar kişiyi istihdam ettiklerini söylemiyor.
Amazon'a göre yayıncılık dünyasında yapılan bir devrimle artık sadece okuyucular ve yazıcılar var. Geri kalan herkes Amazon'un yeni yöntemiyle aradan çıkmış olacak.
Çok sıkı bir şekilde tutulan Nielsen BookScan satış veritabanına yazarlar için erişim sağlayan Amazon, bu sayede yazarların okuyucuların neye tepki gösterdiğini, kitaplarının an ve an nerede ve ne kadar sattığını görmelerini sağlıyor.
Bu sistem sayesinde anlaşılmaz bir Alman tarih romanı olan "The Hangman's Daughter" Almanca'dan İngilizce'ye çevrildi ve çok satanlar arasına girdi. Kitap şu ana dek 250 bin adet sattı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.