Giriş Tarihi: 21.01.2012 13:40 Son Güncelleme: 21.01.2012 13:56

Sosyal medyanın aykırı sanatçıları: KÜF

Sosyal Medya'da yaptıkları projelerle sık sık gündeme gelen KÜF, son olarak ''I ♥ NY'' logosunu Konya'ya uyguladıkları projeleri ile dikkatleri üzerine çekti.

(USASABAH)
M.Furkan Özdil
Sosyal medyada yaptıkları projelerle sık sık gündeme gelen KÜF, son olarak ''I ♥ NY'' logosunu Konya'ya uyguladıkları projeleri ile dikkatleri üzerine çekti.

2011 yılında Ankaralıları yol tabelasına koydukları "Tosun Paşa'ya Gider" ibaresi ile eğlendiren KÜF daha sonra protokol yolunun üzerine koydukları pisuvar ile de herkesi şaşırtmayı başarmıştı.
Farklı fikirleri ve ustaca yoğrulmuş zeka hüneri eserleri ile dikkat çeken KÜF, Konya için yaptıkları çalışmalarında sevgi figürü Mevlana ile New York'un akıllara kazınan sembolünü buluşturmayı da başardı. KÜF ile e-mail yolu ile Konya projelerini ve gruplarını konuştuk.
***

Küf kimlerden oluşur, genç öğrenciler mi yoksa orta yaşlı çalışanlar mı? Aranızda meslek olarak da görsel tasarım işi yapan var mı?
KÜF bireylerin değil fikir ve yetilerin bir araya gelmesinden oluşur. Şimdiye değin projenin içerisinde mesleği görsel sanatlar olan kişiler yer aldığı gibi, diğer sanat dallarıyla ilgilenen kişiler ve hatta herhangi bir sanatla ilişkisi olmayan mesleklere mensup insanlar da yer aldı. Genel anlamda bir insanın sanata ilgi duyması için mesleğinin sanatla ilgili olmasına ya da bu işin okulunu okumuş olmasına gerek olmadığını düşünüyoruz. Sanat herkes içindir ve biz de ortaya bu minvalde eylemler koyma çabasındayız.
Projelerinizde mesajı doğrudan verme gibi bir gayeniz yok. Aksine kamuoyu tarafından bilinen sembolleri kullanarak iletiyorsunuz mesajı. Son "I Love Konya" da ve daha önce sosyal medya'da sıkça paylaşılan "Tosun Paşa" ve "Pacman" projelerinizde ince bir espri var. "Küf" algılarımızdaki yozlaşmayı mı bize gösteriyor? Tam olarak neyi amaçlıyorsunuz?
Buna yozlaşmak da denilebilir, tek düzeleşmek de, monotonlaşmak da. En temelinde bizim derdimiz gri, estetik yoksunu sokaklarla, sokağı sadece evine giden yol olarak görenlerle, o sokakta yürürken kafasını öne eğip internette yapacaklarını, yazacaklarını düşünenlerle ve bu durumu yaşamamıza neden olan bütün parametrelerle. Amacımız ise içerisinde yaşadığımız dünyanın bizi ittiği düşünceleri kendimizce estetik bir süzgeçten geçirerek sokakta sanat biçiminde dışa vurmak.

Amerika'nın en önemli şehri olan New York'un sembolü "I love NY"ı, Konya'ya uyarlama fikri nereden çıktı? New York ile Konya arasında kurduğunuz bağ nedir?

NY ile Konya arasındaki bağ iki adet harf. Asıl bağı ise o çalışmadaki kalp ikonuyla, Mevlana'nın barışçıl felsefisi arasında kurmak gerekir.
Aklınızda buna benzer başka projeler var mı?
Var. Dertlerimiz, düşüncelerimiz var oldukça da bu projeler süregelecektir.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.