Giriş Tarihi: 2.2.2012 11:43 Son Güncelleme: 2.2.2012 11:50

Borusan'ın başörtüsü krizi New York Times'ta

New York Times gazetesi Borusan’ın özür dilemesine neden olan “başörtüsü” kriziyle ilgili bir haber yayınladı.

(USASABAH)
New York Times gazetesi Borusan'ın özür dilemesine neden olan "başörtüsü" kriziyle ilgili bir haber yayınladı.

Haberde, Mini araç sahibi şampiyon rallici Burcu Çetinkaya'nın bir TV programı için başörtülü olan Merve Sena Kılıç ile poz verdiği ve bu sürecin sonunda BMW'nin Türkiye distrübütörü olan Borusan'ın Çetinkaya ile sözleşmesini bitirdiği belirtildi. Gazete sosyal medyada ortaya çıkan büyük tepki sonucunda Borusan'ın gazetelere ilan vererek "kesinlikle ayrımcılıktan yana olmadıklarını" söylediğini ve olaya neden olan marka müdürünü de görevden aldığını vurguladı.
Susanne Güsten imzalı haberde Türkiye'de başörtüsü özgürlüğü açısından bir yandan ilerlemeler sağlanırken diğer yandan sorunların devam ettiği vurgulandı.
Ayrımcılığa Karşı Kadın Hakları Derneği (AKDER) Başkanı Neslihan Akbulut, gazete için verdiği demecinde, "ayrımcılık ilk kez cezalandırıldı" dedi.
Akbulut şöyle konuştu:
"Başörtülü kadınların üniversitelere girmeleri ve toplumda kabul edilmelerine yönelik özgürlükçü bir tutum var. Fakat hükümet değişirse bütün bunlar değişir. Üniversitelerdeki yasak kalkmadı. Sadece gevşetildi. Bizim istediğimzi temel haklar ve özgürlükler. Bölük pörçük yasalar ve düzenlemeler değil. Biz eğitim alma hakkı, çalışma hakkı, anaya tarafından tüm vatandaşlara garanti edilen hakları istiyoruz."
Türkiye'deki kadınların 3'te ikisinin başörtüsü sahibi olduğu bilgisi verilen yazıda, Anadolu Kaplanları olarak değerlendirilen yeni muhafazakar orta sınıfın güçlendiği ve bir dönem zengin alış veriş merkezlerinde garip karşılanan başörtülü kadınların sayısının da arttığı ifade edildi.
Gazete "muhafazakar Vogue" olarak değerlendirilen Âla dergisinin ise 40 bin satış rakamıyla Elle, Cosmopolitan gibi dergilere rakip olduğunu, muhafazakar modanın da toplumda geldiği noktayı gösterdiğini bildirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.