Çarşamba 29.02.2012 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 29.02.2012 17:27

Amerikan bankaları 2011'de kâr rekoru kırdı

Amerikalı bankalar için geçen yıl 2006 yılından bu yana en karlı yıl oldu.

(A.A)
Amerikalı bankalar için geçen yıl 2006 yılından bu yana en karlı yıl oldu.

Federal Mevduat Sigorta Fonu (FDIC) yaptığı açıklamada, bankaların geçen yıl son çeyrekte karının 26,3 milyar dolara çıktığını, 2011 yılının tamamı için ise 119,5 milyar dolar olduğunu bildirdi. Böylece bankaların 2011 yılı karları önceki yıla göre yüzde 40 arttı ve beş yılın en yükseğine ulaştı.
Açıklamaya göre, ABD'de bu yıl 11 banka iflas etti. Geçen yıl iflas eden banka sayısı 92 ve önceki yıl 157 olmuştu.
Banka iflaslarının FDIC'ye maliyeti 2010 yılında 23 milyar dolar olurken, geçen yıl bu rakam 7,9 milyar dolara geriledi.
FDIC'nin sorunlu banka listesindeki banka sayısı geçen yıl dördünce çeyrekte 813'e düştü. Geçen yıl üçüncü çeyrekte bu rakam 844 olarak kayıtlara geçti.
FDIC Başkan Vekili Martin Gruenberg, bankacılık sektörünün kredileri artırmak yoluyla ekonomiye destek anlamında daha iyi bir konumda olduğunu söyledi.
Gruenberg, ancak sorunlu varlıklar ve bankalar seviyesinin hala yüksek olduğunu, ekonomi toparlanma işaretleri gösterirken aşağı yönlü risklerin kaygı kaynağı olmayı sürdürdüğünü ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.