Perşembe 01.03.2012 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 01.03.2012 15:08

Apple'ın değeri 500 milyar doları geçti

Apple'ın piyasa değeri ilk kez 500 milyar doları aştı. Türkiye 735 milyar dolarlık büyüklükle dünyanın 17. ekonomisi. Apple, bir ülke olsaydı Türkiye'nin üç sıra gerisinde yer alacaktı.

(USASABAH ve Ajanslar)
Apple'ın piyasa değeri ilk kez 500 milyar doları aştı. Türkiye 735 milyar dolarlık büyüklükle dünyanın 17. ekonomisi. Apple, bir ülke olsaydı Türkiye'nin üç sıra gerisinde yer alacaktı.

NTVMSNBC'nin haberine göre Apple'ın New York Borsası'ndaki hisse fiyatı 536,37 dolara kadar yükseldi. Böylece şirketin piyasa değeri ilk kez 500 milyar doların üzerine çıktı.
Önümüzdeki hafta yeni iPad'i tanıtmaya hazırlanan şirketin hisseleri bu yıl yüzde 32.4 yükseldi.
Apple bu piyasa değeriyle diğer ABD'li şirketlere de fark atmış durumda. Exxon Mobil'in piyasa değeri 410.7, PetroChina'nın 281.9, Microsoft'un 267.4 milyar dolar düzeyinde bulunuyor.
Apple bu performansa rağmen 500 milyar dolar barajını aşan ilk şirket değil. Daha önce PetroChina, Exxon, Microsoft, General Electric ve Cisco Systems piyasa değeri bu seviyeyi aşan şirketler oldu.
Türkiye'yle fark 235 milyar dolar
IMF'nin 2010 verilerine göre, dünyanın 17. büyük ekonomisine sahip olan Türkiye'nin ekonomik büyüklüğü 735 milyar dolar. Üç sıra arkada bulunan Apple ile Türkiye arasında 235 milyar dolarlık fark var.
Şirketin 1 trilyon dolarlık değere yükselmesi için hisse fiyatının 1073 dolara çıkması gerekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.