Giriş Tarihi: 7.3.2012 10:50 Son Güncelleme: 7.3.2012 10:51

Amerikan CVS'te ilk Türk markası

B'iota, Amerika'nın en büyük perakende zincirlerinden CVS'e giren ilk Türk markası oldu. Şirketin kurucusu Cihat Dündar'ın hedefi 5 yılda 50 milyon dolar ciro elde etmek.

(SABAH)
Yasemin Salih
B'iota, Amerika'nın en büyük perakende zincirlerinden CVS'e giren ilk Türk markası oldu. Şirketin kurucusu Cihat Dündar'ın hedefi 5 yılda 50 milyon dolar ciro elde etmek.

Bitkisel saç bakım ürünleri alanında hızlı büyüyen markalardan B'iota Laboratuvarları Amerika'nın en büyük perakende zinciri CVS'e girdi. Üç yıldır sağlık izinleri ve laboratuvar araştırmalarının sonuçlarıyla Amerika'da yapılanma içinde olduklarını söyleyen şirketin kurucusu Cihat Dündar, 7 bin 300 mağazası bulunan CVS zincirinin marka için bir başarı eşiği olduğunu belirtti.
Bu yıl Amerika'da 4 milyon dolarlık ciro elde etmeyi hedeflediklerini anlatan Dündar, "Amerika global markalaşmada önemli bir pazar. Burada B'iota şemsiye markasıyla yer alacağız. Bu yıl 2.5 milyon dolarlık pazarlama bütçesiyle diğer zincir mağazalara da gireceğiz" şeklinde konuştu. B'iota ilk olarak New York'ta kurduğu şirketin başına Nivea'da yöneticilik deneyimi olan John Van Houden'i getirdi. Cihat Dündar pazarı yakından tanıdıklarının ve 2013'te 10 milyon, 5 yıl sonra da 50 milyon dolarlık ciro hedeflediklerinin altını çizdi.
3 YIL SONRA ÜRETİM OLUR
Amerika'da kişisel bakım pazarının 75, saç bakım pazarının ise 8 milyar doları bulduğunu belirten Cihat Dündar, pazardaki en büyük rakip olan Rogaine'in aslında bir prostat ilacından üretildiğini ifade ederek şunları söyledi: "Yıllar önce bulunan bu ürün hiç geliştirilmemiş. Üstelik kadınlarda etkili değil. B'iota Botanicals ise pazarda hem erkek hem de kadınlarda saç dökülmelerini önleyen tek bitkisel saç bakım serisi. Bu da bize ilk ve tek olma gücü veriyor." B'iota Amerika'da ürünlerin lojistik ve dağıtımı için UPS'le anlaşmış. Tahsilatı da UPS'e devreden şirket, Amerika'da 17 kişilik bir ekiple çalışıyor. Türkiye'den ürünleri 1 ayda getirdiklerini söyleyen Cihat Dündar, "Buradaki 15 zincirle anlaşacağız. Bir ay içinde ikinci bir zincirde ürünler rafa girer. Burada yaygınlaştıkça sevkiyatı hızlandırmamız gerekecek. 3 yıl sonra burada üretim yapabiliriz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.