Giriş Tarihi: 20.03.2012 14:22 Son Güncelleme: 20.03.2012 14:23

En büyük 5. ekonomi: internet!

ABD'de yapılan bir araştırmada, internetin ''bir ülke ekonomisi olarak varsayılması durumunda'', 2016 yılında ABD, Çin, Japonya ve Hindistan'ın arkasında Almanya'nın önünde dünyanın beşinci büyük ekonomisi olacağı belirlendi.

(AA)

ABD'de yapılan bir araştırmada, internetin ''bir ülke ekonomisi olarak varsayılması durumunda'', 2016 yılında ABD, Çin, Japonya ve Hindistan'ın arkasında Almanya'nın önünde dünyanın beşinci büyük ekonomisi olacağı belirlendi.

Boston Consulting Group (BCG) adlı strateji kuruluşunun araştırmasına ve bugün yayınladığı rapora göre, 2010'daki 1,9 milyar internet kullanıcısına karşılık dört yıl sonra dünyada 3 milyar kullanıcı olacak ve internet ekonomisi 2010'da G20 ülkelerindeki 2,3 trilyon dolarlık hacmine karşılık 2016'da 4,2 trilyon dolarlık bir ekonomik hacme yükselecek.
50 kadar ülkede 3 yıl süren araştırmanın raporunda, ''bu yüksek büyümenin taşınabilir cihazlardan internete erişim imkanının artması ve internetteki sosyal ağların gelişimine bağlı olduğu, dünyada özellikle kalkınmakta olan ülkelerde birçok tüketicinin doğrudan sosyal ağlara gittiği'' belirtildi.
G20 ülkeleri arasında İngiltere'nin internetin ülke ekonomisine katkısı açısından başta geldiği ve internetin bu ülkenin GSMH'sine katkısının 2016'da yüzde 12,4 olacağı belirtilen raporda, ikinci Güney Kore'nin GSMH'sine yüzde 8, 27 AB ülkesinin ortalamasına yüzde 5,7, ABD'ninkine yüzde 5,4, Kanada'ya yüzde 3,6 ve Fransa'ya yüzde 3,4 katkı yapacağı kaydedildi.
Kullanıcı sayısının patlama yaptığı Çin'de de internetin GSMH'ye katkısı yüzde 6,9 olacak.
BCG raporunda, internetin şirketler için büyük bir güç ve koz olduğunun da altını çizerek, ''Çin, Almanya, Türkiye, Fransa gibi birçok ülkede, tüketicilerle internet üzerinden aktif ilişkisi bulunan küçük ve orta ölçekli işletmeler, internette çok az veya hiç olmayan şirketlerden çok daha hızlı satışlarını arttırdıklarını görüyorlar ve bunların arasındaki fark 22 puana kadar çıkıyor'' ifadesini kullandı.
Raporu hazırlayanlardan Paul Zwillenberg, işletmeleri internette var olmaya teşvik ederek ülkelerin rekabet edebilme ve büyüme hedeflerini daha da büyütebileceklerine işaret etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.