Çarşamba 28.03.2012 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 28.03.2012 17:03

Vodafone'a ABD'den Gümüş Madalya

İletişim teknolojisinde dünya çapında en başarılı çalışmaları ödüllendirmek amacıyla gerçekleştirilen Mercury Ödülleri geçen hafta New York Palace Otel'de sahiplerine verildi.

(USASABAH)
Eren Abdullahoğlu / NEW YORK
İletişim teknolojisinde dünya çapında en başarılı çalışmaları ödüllendirmek amacıyla gerçekleştirilen Mercury Ödülleri geçen hafta New York Palace Otel'de sahiplerine verildi.

New York Palace Otel'de duzenlenen gecede 'Çiftçi Kulübü' çalışmasıyla Mercury Exellence Ödüllerinde Gümüş Madalya alan Vodafone Türkiye'nin Pazarlama Müdürü Mustafa Yiğit Özcan, müşteri sadakatinin her zamankinden daha fazla önem kazandığını kaydederek, "Paket farkları 5 liralara kadar geriledi. Artık müşteri bağlılığı için sektörlere özel paketler hazırlıyoruz. Çiftçiler için hazırladığımız 'Çiftçi kulübü' programı mükemmellik ödülüne layık görüldü." dedi.
2009 Aralığından beri çiftçilere ayrıcalıklı hizmetler sunduklarını belirten Özcan, böylelikle tarım sektörüne de katkı sağladıklarını ifade etti. Türkiye'de çalışan nüfusun yüzde 27'sinin tarım sektöründe olduğunu belirten üst yönetici, buna karşılık çiftçilerin gayri safi milli hasıladan ancak yüzde 9 pay aldığı bilgisini veridi. Plazadan tarla için çözümler üretilemeyeceğinin altını çizen Özcan, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, ziraat ofisleri, İTÜ ve Uludağ üniversitelerinden de yardım alarak çiftçilerin ihtiyaçlarına uygun hizmetler geliştirdiklerini ifade etti.
2050 yılında dünya nüfusunun 9,2 milyara ulaşması ve gıdaya olan talebinde yüzde 70 artması bekleniyor. Türkiye tarafında ise 2020'de 51 milyar dolarlık tarım üretimi olması hesaplanıyor. Bu kapsamda çiftçi abonelerinin üretimlerindeki verimliliği artırmayı hedefleyen Vodafone, çiftçiler için hazırladığı pakette bilgilendirme ve erken uyarı mesajları gönderiyor. 2434 Çiftçi haber paketi, abonelere hava tahmini, ürün hastalıkları için uyarılar, tarım destek duyuruları, hal ve piyasa fiyatları ve tarım sektöründeki son gelişmeleri içeren bilgilendirme mesajları gönderiliyor.
Bir sezon Malatya'da don yaşanmasıyla kayısı üretiminin yüzde 57 düştüğünü anlatan Yiğit Özcan, erken uyarı sayesinde kaybın yüzde 30 azaltılabileceğini vurguladı. Çiftçiye sunulan paket avantajlarının yani sıra Şekerbank ile anlaşarak hasat zamanı toplu fatura ödemesi imkanını sunduklarını bildiren Özcan, böylece çiftçiyi finansal olarak ta rahatlattıklarını aktardı.
Sahaya indiklerinde çiftinin telefonlarını şarj etmekte sorun yaşadığını belirten pazarlama müdürü, aylık 5 liralık ilave ödemeyle güneş enerjisi ile şarj olan cep telefonu kampanyası yaptıklarını dile getirdi. Çiftçi kulübü abonelerine çekilişle traktör hediye edilirken ayrıca ERGO sigortadan 10 bin lira değerinde ferdi kaza sigortası da yapılıyor.
Üye sayısı 700 bin
Türkiye'de 3 milyona yakın çiftçi bulunuyor. Yiğit Özcan, çiftçi paketinin içeriğini sürekli geliştirdiklerinin altını çizerek yaklaşık 700 bin aboneye ulaştıklarını söyledi. Şirket, bu servisle bir taraftan abonelerinin bağlılığını artırırken diğer taraftan da müşterileri hakkında daha sağlıklı bir veri tabanı hazırlayabiliyor. Vodafone, çiftçi kulübü abonelerine tarimsalpazarlama.com ve Köy TV kanallarıyla ücretsiz ilan verme imkânı da sunuyor. İlanların 1 ay yayında kaldığını belirten Yiğit Özcan, son 5 aydır aktif olan ilan servisine bugüne kadar 6 binin üzerinde ilan verildiğini ve bunların da 6 milyon liralık ticaret oluşturduğunun altını çizdi.
Çiftçilere "3 büyük baş hayvan alana 1 büyük baş hediye" gibi kampanyalar bile düzenlediklerini anlatan Özcan, çiftçi kulübünü tanıtmak için 26 fuara katıldıklarını belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.