Pazartesi 09.04.2012 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 09.04.2012 12:11

Amerika, Türkiye'yi keşfetti

ABD'li şirketler krizde büyümeyi sürdüren Türkiye'yi keşfetti. Yıl başından bu yana 10'dan fazla ABD'li şirket, Türk firmalarıyla masaya oturdu.

(SABAH)
ABD'li şirketler krizde büyümeyi sürdüren Türkiye'yi keşfetti. Yıl başından bu yana 10'dan fazla ABD'li şirket, Türk firmalarıyla masaya oturdu.

Ekonomik krizin merkez üssü ABD'de şirketler büyümenin anahtarı Türkiye'ye geliyor. 2011'de büyüme ligini ikincilikle tamamlayan Türkiye, Amerikalı şirketlerin ilgi odağı oldu.
Yılbaşından bu yana Türkiye, ABD'li devlerin yatırımlarına sahne olurken, özellikle sanayi ön plana çıktı.
ABD Ticaret Bakanı John Byson'un geçtiğimiz günlerde "Zaman Türkiye'nin zamanı" diyerek ifade ettiği Türkiye'deki potansiyeli gören Carlyle, Eaton, TPI, Genband, Wal-Mart gibi devlere, Johnson Controls, ITW gibi şirketler de eklendi. Ortaklık için arayışa giren ABD'li Illonois Tool Work (ITW) İzmir'de üretim yapan Form Mukavva ile masaya oturdu. 1912'de kurulan ve 15 milyar dolarlık cirosu, 60 bin çalışanı bulunan Chicago merkezli ITW, 100'üncü yılında Türkiye'deki ilk yatırımını yapmayı planlıyor.
162 BİN ÇALIŞANI VAR
162 bin çalışanı bulunan Jonhson Controls ise Türkiye'deki ikinci ortaklığını otomotiv sanayisi ile yapmayı düşünüyor. Akü alanında faaliyet gösteren Karat Güç Sistemleri ile görüşen Johnson, yüzde 49'luk hisse almayı planlıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.