Salı 10.04.2012 00:00
Son Güncelleme: Salı 10.04.2012 13:22

Instagram'ın 1 milyar dolarlık hikayesi

Sosyal ağların devi Facebook'un 1 milyar dolara satın almaya karar verdiği Instagram uygulamasını geliştiren Stanford Üniversitesi mezunu iki gencin başarısı için sadece 1,5 yıl yetti.

(AA)
Sosyal ağların devi Facebook'un 1 milyar dolara satın almaya karar verdiği Instagram uygulamasını geliştiren Stanford Üniversitesi mezunu iki gencin başarısı için sadece 1,5 yıl yetti.

Instagram başarısını web sitesinde sayılarla özetleyerek, 30 milyondan fazla kayıtlı kullanıcısı bulunduğunu, günde ortalama 5 milyonolmak üzere 1 milyardan fazla fotoğrafın yayımlandığını, fotoğrafların saniyede 575 kez "beğenildiğini" ve fotoğraflara saniyede 81 kez yorum yapıldığını belirtti.
Cep telefonu ile fotoğraf çekebilme ve bunları, çoğunlukla "eski" bir görünüm vererek ve bir dizi filtre ile rötuş yaparak internete koyabilme imkanı tanıyan uygulama, ABD'nin prestijli Stanford Üniversitesi mezunu Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından geliştirildi.
Instagram'ın kurmadan önce 30 yaşından genç olan Systrom, Google'da iki yıl çalışmış ve Twitter kurucularıyla karşılaştığı Odeo'da da staj yapmıştı.
Mike Krieger da Microsoft'ta staj yaptı ve anında mesaj servisi Meebo'da çalıştı. 8 yıldır ABD'de yaşayan Brezilyalı Krieger, geçen Ocak'ta genç girişimcilere desteğini göstermek isteyen Michelle Obama tarafından Birliğin durumu konulu geleneksel başkanlık konuşmasına çağrılmıştı.
Systrom'un geçen Ocak'ta Instagram'ın sadece 6 çalışanı bulunduğunu açıklamasından bu yana şirketin çalışan sayısı 14'e yükseldi.
Merkezi San Francisco'da bulunan şirketin yatırımcıları arasında Facebook'un eski teknoloji direktörü ve arama motoru Quora'nın kurucularından Adam d'Angelo ile Twitter'ın Başkanı ve eş kurucusu Jack Dorsey gibi isimler bulunuyor.

TechCrunch ve All Things Digital gibi internet uzmanı web sitelerine göre, Instagram fotoğraf paylaşımı uygulaması büyük bir hızla değer kazandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.