Pazartesi 07.05.2012 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 07.05.2012 15:08

"Romney damga memuru"

ABD Başkanı Barack Obama, 2008 seçimlerinde kendisine zaferi getiren coşku ve enerjiyi yeniden yaratmak için, ilk mitinglerini, seçimlerde çekişmeye sahne olması beklenen Virginia ve Ohio eyaletlerinde başlattı.

(USASABAH ve Ajanslar)
ABD Başkanı Barack Obama, 2008 seçimlerinde kendisine zaferi getiren coşku ve enerjiyi yeniden yaratmak için, ilk mitinglerini, seçimlerde çekişmeye sahne olması beklenen Virginia ve Ohio eyaletlerinde Cumartesi günü başlattı.

Obama'nın ilk miting için seçtiği Virginia ve Ohio, Demokrat ve Cumhuriyetçilerin çekişmeli mücadeleye sahne olduğu kritik ''değişken'' eyaletler arasında. Nitekim, 2008 seçimlerinde Virginia'da 1964'ten bu yana eyaleti kazanan ilk Demokrat başkan adayı olan Obama'nın, başkanlığı almasında bu iki eyaletin de önemli rolü olmuştu. Ancak başkanlık seçimleri sonrasındaki bu iki eyaletin valilik seçimlerini Cumhuriyetçilere kaptırmaları nedeniyle Virginia ve Ohio, Demokratlar için yine kazanılması gereken önemli eyaletler arasında bulunuyor.
Virginia ve Ohio'daki son kamuoyu yoklamaları Obama'yı, muhtemel rakibi Mitt Romney'nin önünde gösteriyor, ancak seçim gününe daha 6 ay gibi uzun sürenin olması, bu tip tespitleri güçleştiriyor. O açıdan Obama'nın, kampanya başlangıcını bu eyalette yapması önem taşıyor.
Virginia eyaletinin başkenti Richmond'daki mitingde, Obama'nın 2008 seçimlerindeki ''Değişim'' ve ''Yapabiliriz'' sloganlarıyla yola çıkarak, kendisine zaferi getiren coşku ve ivmeyi tekrar yaratma çabası kendisini hissettirdi.
Virginia Commonwealth Üniversitesi'ndeki miting salonunun önünde yağmurlu havaya rağmen uzun kuyruklar oluştu. Richmond ve çevre bölgelerden Obama'yı izlemek için gelen 8 bin seçmen salonu tıka basa doldurdu.
Daha Obama kürsüye gelmeden tezahüratlara başlayan kalabalık, 2008 seçim kampanyasında da kullanılan ''Coşkuluyuz ve harekete geçmeye hazırız'' (Fired Up and Ready To Go), ''Evet yapabiliriz'' (Yes We Can) sloganları attı. Bunun yanında seçmenin, Obama'nın kampanyasının en yeni sloganı olan ''İleri'' (Forward), ''Geri Değil'' (Not Back) ve ''Bir Dört Yıl Daha'' (Four More Years) şeklindeki sloganları da benimsediği görüldü.
Seçmenlerin yapısına bakıldığında ise salonu özellikle Afro-Amerikalıların, öğrencilerin, yaşlıların ve göçmenlerin doldurduğu dikkati çekti. Obama'yı izlemeye gelen Amerikalılar arasında genelde düşük ve orta gelirli grupların ağırlıklı olduğu, ayrıca çok sayıda izleyicinin mitinge ailesiyle geldiği gözlendi.
Bunun yanında, 2008'de olduğu gibi Obama'nın kampanya ekibinde yine çok sayıda gönüllü gencin olması dikkati çekti.
"Bu tercihler seçimi"
Obama, ilk olarak, bu seçimin, aslında başkanlık değil, bir ''tercihler seçimi'' olduğu savını ortaya attı.
Obama'ya göre bu ''tercih'', Amerikalıların, siyasetten ekonomiye, eğitimden sağlığa, gelecekte nasıl bir ABD istediklerine karar vermesiyle ilgili bir tercih. Bu kararı alacak olan da orta sınıf.
Obama'nın bu savı şu sözlerinde açıkça beliriyor:
''2008 yılında hayal ettiğimiz, herkesin adil paylaşıma, adil fırsatlara sahip olduğu, aynı kurallara tabi olduğu bir geleceğe ilerliyoruz ve bir seçimle yüz yüzeyiz. Bu sadece bir başka başkanlık seçimi değil. Bu, orta sınıfın kazanma-kaybetme anı.'' Dolayısıyla kendisini ''orta sınıfın savunucusu'', Cumhuriyetçileri ve rakibi Mitt Romney'yi de ''zengin''lerin koruyucusu olarak nitelendiren Obama, Cumhuriyetçileri, politikalarıyla orta sınıfı düşünmemekle suçluyor. Obama'nın konuşmasında bu görüş kendini şöyle gösteriyor:
''(Cumhuriyetçilerin istediği) Kanser gibi hastalıkların araştırılmasında kullanılacak projelerin ortadan kaldırılmasını, çocukların eğitiminin engellenmesini, öğrencilerin üniversite için daha fazla harç ödemesini, fakir ve yaşlılara yönelik sağlık sigortasının yok edilmesini, milyonerlere yeni bir vergi muafiyetini reddediyorum ve ABD Başkanı olduğum sürece bunlara izin vermeyeceğim.''
Cumhuriyetçilere karşı ''idealist başkan'' imajı...
Obama, böylelikle bir yandan da kendisini zenginlerin değil, tüm Amerikalıların hayallerinin gerçekleşmesi için çabalayan ''ideal bir başkan'' olarak tanımladı:
-Biz cesur, rekabetçi, ileriye yönelen Amerika için savaşıyoruz, bunun için tekrar yarışıyorum.
-Bu on yılın sonunda, dünyanın tüm diğer ülkelerinden daha fazla şekilde, daha fazla Amerikalının üniversite diplomasına sahip olduğundan emin olmak için yarışıyorum.
-Yeni nesil yüksek teknoloji üretiminin köklerinin saldığını görmek için yarışıyorum.
-Kendi enerjimizi kendimizin kontrol ettiği geleceğe doğru ilerlemeyi sürdürmemiz için yarışıyorum.
-Irak ve Afganistan savaşları yerine o paraları evde altyapımızı onarmamız için yarışıyorum.
-Borcun dengeli ve sorumlu biçimde azaltılmasını sağlamak için yarışıyorum.'
Tüm bu bölümlerin sonunda ise ''Ama karşı tarafın bu konulardaki görüşleri farklı'' ve ''Bu seçimdeki tercih budur'' diyen Obama, Amerikan halkının önüne iki başkan adayı değil, iki farklı ''Amerikan geleceği'' seçimini bir kez daha koydu.
Romney'ye ''damga memuru'' yakıştırması...
Rakibi Romney'ye yüklenen Obama, Romney'nin başkan olması halinde, Kongre'deki Cumhuriyetçilerin isteklerini yerine getirecek ''damga memuru'' olacağını ima etti.
''Orta sınıf/zengin'' tezatlığı üzerinden işleyecek seçimlerde Romney'yi de ''zenginliğiyle'' de vuracağa benzeyen Obama, bunu seçim konuşmasında şu sözlerle açıkça gösterdi:
''(Eski Massachusetts Valisi) Vali Romney, ülkesini seven bir Amerikalı. Harika bir aile yetiştirdi, gurur duyacağı çok şey var. Büyük bir finansal şirketi işletiyor, eyalet yönetti. Ama bu deneyimlerinden yanlış dersler çıkardı. Romney, içtenlikle inanıyor ki eğer kendisi gibi CEO'lar ve zengin yatırımcılar para kazanırsa geri kalan herkes de otomatik olarak refaha erecek.''
Obama, ''İşletmeleri insan'' olarak tanımlayan Romney'ye de ''Şirketler insan değil, insanlar insandır. Biz, refahımızı yalnızca GSMH'ye, kaç tane milyonerimiz olduğuna bakarak hesaplamıyoruz, aynı zamanda normal bir ailenin hayallerini ne kadar gerçekleştirebildiğine, yaşantılarına bakarak hesaplıyoruz" diyerek sert yanıt verdi.
Romney ve Cumhuriyetçilerle ilgili bölümlerde zaman zaman salondakilerin yuhalama sesleri duyulurken, Obama için ''Bir dört yıl daha'' sloganları
atıldı.
Salondan notlar...
Öte yandan, Obama çifti kürsüye çıkmadan önce, salonun dört bir köşesinde yer alan ekranlarda, ABD Başkanı'nın 2008 seçim kampanyasından manzaralar, başkanlık dönemindeki önemli konuşmaları, halkla diyalogları gibi görüntüler gösterildi. Görüntülerde, Obama'nın sağlık reformu, otomotiv endüstrisini kurtarma planı, istihdam paketi gibi finansal krizden toparlanma yönünde hayata geçirdiği icraatlar anlatıldı.
Mitingden önce Virginia eyaletini temsil eden Kongre üyesi Robert Scott, Virginia'nın eski Demokrat Valisi, Richmond Belediye Başkanı, üniversitenin çok sevilen basketbol antrenörü gibi isimler Obama'ya destek veren konuşmalar yaptı.
Obama'yı da eşi Michelle Obama sahneye çağırdı. Eşinden önce kürsüye gelerek kısa bir konuşma yapan Michelle Obama, seçmenlerden seçim kampanyasında aktif rol almalarını istedi ve çevrelerini Demokrat Parti'ye kayıt olmaları için teşvik etmeleri çağrısında bulundu.
Obama çiftinin giysilerindeki mavi ağırlıklı ton dikkati çekerken, Barack Obama'nın kravat ve ceketsiz olduğu gözlendi.

Ellerinde ''İleri'', ''Geri Değil'' ve ''Obama-Biden'' yazılı pankartlar ve Obama çiftinin posterlerini taşıyan izleyiciler, Obama'nın sözlerini sık sık alkışlarla kesti, Romney'den bahsedilen bölümlerde yuhaladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.