Giriş Tarihi: 14.05.2012 15:07 Son Güncelleme: 14.05.2012 15:09

İstanbul ruhunu kaybediyor, peki neden?

Wall Street Journal gazetesi, İstanbul pazarlarcılarının bağırmasının yasaklanmasına ilişkin "Şehir ruhunu mu kaybediyor?" sorusunu sordu.

(ANKA)
Wall Street Journal gazetesi, İstanbul pazarlarcılarının bağırmasının yasaklanmasına ilişkin "Şehir ruhunu mu kaybediyor?" sorusunu sordu.

Gazete, yüzyıllardan bu yana Türkiye'de pazarlardaki tüccarların, bağırırken ve şarkı söylerken ses düzeyinin mükemmel olduğunu ancak şimdi "anlaşılmaz" yeni bir yasanın, pazarlarda sesin kısılmasını istediğini ifade etti.
ABD'nin çok satan gazetesi Wall Street Journal, "Müşterilerinize bağırırken lütfen biraz daha sessiz olun" başlıklı haberinde, İstanbul'daki esnafın, "çevreyi rahatsız ederlerse" veya müşterilere"sözlü ya da fiili tacizde bulunurlarsa" 500 lira para cezasıyla karşı karşıya kaldıklarını belirtti. Gazete, Tüccarların 14. yüzyıldan beri pazarcılık yaptığı Fatih pazarında, son 6 aydan bu yana 100'den fazla kişinin ceza aldığına dikkat çekti.
İstanbul'daki pazarcıların yasa konusundaki görüşlerine değinen WSJ, Fatih Çarşısı'ndan 42 yaşındaki İ.Ö'nün, "Pazarlarda bağırmayı durduramayabilirsiniz. Sessiz bir şekilde burada durmanın bir anlamı yok. Satış, bağırdığınız zaman daha eğlenceli ve daha fazla" ifadelerine yer verdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.