Çarşamba 16.05.2012 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 16.05.2012 17:43

İnternette romantizm 50 milyon dolara patladı

İnternette aşk arayan kişileri kötü sürprizler de bekliyor

(USASABAH)
İnternette aşk arayan kişileri kötü sürprizler de bekliyor. ABD'deki İnternet Suçları Şikayet Merkezi'ne ulaşan şikayetlere göre 2011 yılında romantik kullanıcıları sömüren dolandırıcılar 50 milyon doları ceplerine indirdiler.

Geçen yıl şirketin 314 bin 246 şikayet aldığı ve bunların 5 bin 600'ünün romantik dolandırıcılıkları kapsadığı belirtildi. Bu da kişi başına 8 bin 900 dolarlık bir kayba işaret ediyor.
Rapora göre dolandırıcılar genelde chat odaları, buluşma siteleri ve sosyal paylaşım ağlarında 40 yaş üstü ve boşanmış olanları hedef alıyor. Yaşlılar ve engelliler de kurbanlar arasında.
Kendi kişisel hikayelerini anlatan dolandırıcılar çoğu zaman bir trajediye, yaralanmaya ve büyük acılara sığınarak karşı tarafta empati duygusu yaratıyor. Kurbanlarına zaman zaman hediyeler de gönderen dolandırıcılar bir süre sonra soyguna başlıyor. FBI sözcüsü Jenny Shearer, "Kaybedilen miktar çok olabiliyor çünkü genelde kurbanlardan uçak parası ya da ilaçlar için para talep ediliyor" diyor.
Eylül ayında İngiltere'de Leicester Üniversitesi tarafından yayınlanan başka bir rapora göre sadece Birleşik Krallık'ta 200 bin online aşk kurbanı bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.