Cuma 22.06.2012 00:00
Son Güncelleme: Cuma 22.06.2012 15:37

ABD'de tesettür mayolar endüstri haline geldi

ABD’de yaşayan muhafazakar Hıristiyan ve Yahudi kadınların gün geçtikçe artan bir şekilde tesettürlü mayo tercih ettikleri ve ortaya yeni bir giyim endüstrisi çıktığı görülüyor.

(USASABAH)
ABD'de yaşayan muhafazakar Hıristiyan ve Yahudi kadınların gün geçtikçe artan bir şekilde tesettürlü mayo tercih ettikleri ve ortaya yeni bir giyim endüstrisi çıktığı görülüyor.

Örneğin 27 yaşındaki Crystal Huyben tarafından kurulan "Simply Modest" adlı giyim markası ürettiği nispeten örtülü mayolarıyla kısa sürede büyük bir firmaya dönüştü. Muhafazakar bir kadın olduğunu belirten Huyben, "Cinselliğimizin bize Tanrı tarafından bir hediye olarak verildiğini ve onun korunması gerektiğini düşünüyorum" diyor.
İki Yahudi kadın kurdu
Kurduğu web sitesi üzerinden ürünlerini satan Huyben yalnız değil. Sara Wolf ve Daniella Teutsch adlı iki Ortodoks Yahudi tarafından 6 yıl önce kurulan HydroChic de sadece dindarlarca değil, seküler bir yaşam tarzına sahip olanlar tarafından da tercih ediliyor.
Tesettür mayolarını daha yaşlı ve şişman kadınların yanında, vücudundaki yanık alanları göstermek istemeyen, selülitleri olan ve sadece vücudunu yabancılara göstermek istemeyenler de giyiyor. Huyben, her kadının farklı bir hikayesi olduğunu, kiminin ameliyat izini saklarken, kiminin de vücudunun güneşe alerjisi olduğunu belirtiyor.
Diviine Modestee adlı markanın sahibi Chantelle Thomson, "tesettür mayoları dini alan dışında sayılır" diyor. DivinitaSole adlı mütevazı koleksiyonunun ABD'nin Batısında 48 mağazada satıldığını vurgulayan Thomson, "Pinterest'te bir ürünümüz paylaşıldı ve 48 saat içerisinde bin sipariş aldık. Haziran'da 75 bin adet sattık" şeklinde konuşuyor. Thomson'ın şirketi bu yıl yüzde 50 daha fazla satış yapmış.
Deniz giyiminde 1950'ler modası
2012 deniz modası geçen yıllara göre 1950'lerin giyim tarzını yansıtıyor. Marc Jacobs, Norma Kamali, Michael Kors ve Missoni de 1950'li yılların anlayışını yansıtan daha kapalı mayoları piyasaya sürdüler. Topshop, ModCloth ve Spanx gibi firmalar da dönemin kadın mayolarını tekrar tasarlayıp piyasaya sundu. Bu da iki parçalı yerine bütün ve daha kapalı bir mayo trendi demek. Yine de bu yıl iki parçalı kadın mayolarının ABD'deki satışların yüzde 68'ini oluşturacağı tahmin ediliyor.
Simply Modest ürünlerini 100 dolara satarken, HydroChic ve DivintaSole 70 ila 99 dolar arasında değişen fiyatlarla mayoları satışa sunuyor.
Mormonlar da kapalı mayo istiyor
Mormon kadınlar tarafından kurulan ModBod ve Shade Clothing de dini referanslarla tesettür mayosu üreten firmaların başında geliyor. Shade Clothing 2010 yılında Gymboree adlı bir firma tarafından satın alındı ve dini referanslar markadan çıkarıldı. Princess Modest Swimwear markası da başı örtülü modelleri de piyasaya sürmüş durumda.

Tesettür modası sadece kadınlar için değil, erkekler için de gündemde. WholesomeWear bu alanda ilk olduğunu iddia ediyor.





X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.