Pazartesi 30.07.2012 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 30.07.2012 15:28

İşte CNN'in başarı öyküsü!

1991 Irak-Amerika Körfez Savaşı'nda ilk kez canlı uydu bağlantısıyla anlık haber akışını ve savaş görüntülerini milyonlara ulaştıran CNN, sergilediği savaş gazeteciliği performansıyla bu tarihten itibaren hayatımlarımıza girdi ve milyonları etkilemeyi başardı.


(USASABAH)
Zeynel Adıgüzel
1991 Irak-Amerika Körfez Savaşı'nda ilk kez canlı uydu bağlantısıyla anlık haber akışını ve savaş görüntülerini milyonlara ulaştıran CNN, sergilediği savaş gazeteciliği performansıyla bu tarihten itibaren hayatımlarımıza girdi ve milyonları etkilemeyi başardı.

Gazetecilik ve habercilik tarihinde defalarca ilklere imza atan CNN kuruluşundan 30 yıl sonra habercilikte dünya lideri olmayı başardı ve bir medya devine dönüştü.
Peki CNN'in öyküsü nedir? Tüm dünyanın tanıdığı bu haber kanalının başarısının arkasında ne var?
İşte CNN'in hikayesi…
1980 Haziran ayının ilk pazarında Amerikalılar saat 17:00 sıralarında televizyonu açtıklarında ekran karşısında CNN The News Channel logosuyla birlikte Dawid Walker ve Lois Hart isimli çifti buluyorlar. Karı-koca olan bu çift medya tarihinin en önemli haber kanallarından olan CNN'in ilk haberini sunma şansını yakalayarak tarihe geçiyorlar. Ve böylelikle CNN öyküsü başlamış oldu.

CNN ve Time Warner'a dair
CNN, ilk olarak kurucusu 'hayırsever işadamı' ve 'yat tutkunu' diye nitelendirilen Ted Turner (1938),eşi ve 200 çalışanıyla birlikte merhaba demişti yayın hayatına. Amerika'nın ilk 24 saat canlı yayın yapan haber kanalı olarak kayıtlara geçmişti. Şirket olarak Time Warner bünyesinde kurulmuştu. (Time Warner şirketi ise şu anda dünyanın en büyük medya, eğlence şirketi.) CNN ve Time Warner hayatlarımızın en önemli bölümlerinde yer kapmayı başararak abartısız bütün dünyayı 30 yıllık çok da uzun olmayan bir zaman dilimi içerisinde etkisi altına aldı.
Bizler Time Warner bünyesinde ki Warner Bross'un çizgi filmleriyle çocukluğumuzu yaşadık. Çocukluğumuzun başrolünde Bugs Bunny, Daffy Duck, Süperman gibi çizgi filmler vardı. Sinema filmleri ile gençliğimizi etkiledi ve hep bir süper kahraman olacağımızı hayal ettik,durduk.(Batman,Süperman vd).Şimdi de bir sonraki bölümünü merakla beklediğimiz en ünlü dizileri üretiyorlar. (Dexter,The NewsRoom)
Carton Networrk, HBO, TCM tüm bunların hepsi ve daha sayamadığımız onlarca büyük şirket Time Warner bünyesinde yer alıyor.Şirketin bütçesinin ise 100 milyar dolara yakın olduğu tahmin ediliyor. Eğlence, sinema, kablolu-kablosuz internet hizmeti ve uydu yayınları gibi birçok alanda hizmet veren şirket aynı zamanda Türkiye'de ki CNN Türk'ün ve D-Smart'ın ortağı ve de TNT kanalının da sahibi.
CNN'in başarısı
Başlangıç olarak CNN başarısının arkasında şüphesiz sadece habercilik olmadığını belirtmekte fayda var. CNN kuruluşundan bu yana hep çeşitlenerek ve farklı alanlarda kurduğu ortaklıklarla kazancını 'habercilik' üzerinde başka alanlarada kaydırmayı başarmış bir şirket.
Marka değerini hep katlamış ve kazanca yönelik politikalarla daima yükselmiş.Bir marka olarak bünyesinde 18 ayrı CNN Markalı TV kurmuş.CNN Worldwide (Dünya çapında) ve internet bağlantısı ile Time Warner şirketinin ürettiği mobil servisleri aracılıyla rahatlıkla 2 milyar insana ulaşabilen bir medya organizasyonu.
7 dilde 212 ülkede CNN
Merkezi ABD Atalanta'da olan CNN haber kanalı ve internet sitesi olarak 7 farklı dilde yayın yaparak 14 farklı haber servisine haberleri dağıtabiliyor. Ayrıca 900'den fazla CNN'e bağlı yerel haber istasyonları ve dünyanın çeşitli bölgesel ağları bulunuyor. 212'den fazla ülkeye ulaşan CNN, ABD'de 110 milyon, Dünya'da ise 260 milyondan fazla hanede (kişiye değil) ve otel odasında görülebiliyor.
Bu demektir ki CNN 'gitmediğin yer senin değildir, senin olmadığın yerde habercilik yoktur ' anlayışıyla sürekli genişliyor ve Dünya'da ki tüm gelişmeleri ve bilgileri elinde toplamayı başarıyor: "Evet!! 'CNN' Habercilikte Dünya Lideri"

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.