Çarşamba 08.08.2012 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 09.08.2012 09:29

Başkanlık yarışında lakap savaşları: "Palavracı Obama" ve "Romney Hood"

ABD'de Kasım ayındaki başkanlık seçimleri öncesinde seçim kampanyalarına hız veren başkan adayları Obama ve Romney birbirine çeşitli lakaplar yakıştırıyor.

(AA)
ABD'de Kasım ayındaki başkanlık seçimleri öncesinde seçim kampanyalarına hız veren başkan adayları Obama ve Romney birbirine çeşitli lakaplar yakıştırıyor.

ABD'de Kasım ayında yapılacak başkanlık seçimi için geri sayım devam ederken Demokrat Parti adayı Başkan Barack Obama ile Cumhuriyetçi Parti'nin muhtemel adayı Mitt Romney arasındaki rekabet giderek kızışıyor.
Obama'yı eski Başkan Bill Clinton ile karşılaştıran bir reklam filmi hazırlatan Romney, Obama'yı Clinton'ın gerçekleştirdiği reformları yok etmekle suçladı.
Illinois eyaletinde seçmenlere seslenen Romney, "bağımlılık kültürüne son verip, çalışma kültürünü geri getireceğiz" dedi.
Romney, kendisine, zenginlerden aldığını yoksullara dağıtan Robin Hood'un tersine zenginlere yardım etmek için yoksullara vergi getireceği gerekçesiyle "Romneyhood" lakabı takan Obama'ya yine bir lakapla yanıt verdi.
Romney, durmadan bir şeyler uydurmakla suçladığı Obama'ya, "Palavracı Obama" anlamına gelen "Obamaloney" diye hitap etti.
Romney'nin son üç ayda yükselişe geçmesi üzerine harekete geçen Demokrat Parti ise, Eylül ayında yapılacak parti kongresi hazırlıklarına hız verdi. Parti, Clinton'ın popülaritesinden yararlanmak amacıyla eski başkanı kongreye konuşmacı olarak davet etti.
Anketlere göre Obama ve Romney'nin oy oranı, birbirine son derece yakın. Quinnipiac Üniversitesi, CBS News ve New York Times gazetesi tarafından 3 eyalette yapılan anketlere göre Obama, Virginia eyaletinde 4, Wisconsin eyaletinde ise 6 puanla Romney'nin önünde. Romney ise, Colorado eyaletinde 5 puan farkla Obama'nın önüne geçti.
Öte yandan Romney'nin seçmenlerinden topladığı bağış tutarı 101,3 milyon dolara ulaşırken Obama'nın topladığı miktar 75 milyon dolarda kaldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.