Cumartesi 01.09.2012 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 01.09.2012 17:29

Abercrombie & Fitch'in yarı çıplak mankenleri gençleri artık etkilemiyor

Gençlere yönelik hazırladığı dar kalıp tişört ve pantolonlarla bilinen Abercrombie & Fitch, 2012 yılının ilk çeyreğinde ABD’den elde ettiği gelirlerde yüzde 2,5’lik bir düşüş yaşadı.

(USASABAH)
Gençlere yönelik hazırladığı dar kalıp tişört ve pantolonlarla bilinen Abercrombie & Fitch, 2012 yılının ilk çeyreğinde ABD'den elde ettiği gelirlerde yüzde 2,5'lik bir düşüş yaşadı.

Şirket tarafından yapılan açıklamada gelirlerde düşüşün müsebbibi olarak ekonomik durgunluk gösterilse de uzmanlar buna katılmıyor. Marka danışmanı Allen Adamson, yeni nesil gençliğin basit grafik tasarımına ve yaratıcı olmayan pantolon-şort tasarımına dayanan A & F gibi markaları tercih etmediğini söylüyor. Adamson, "artık internet binlerce yaratıcı tişört tasarımlarıyla doluyken ve çevrenizde hızlı bir şekilde kreasyonunu yenileyen H&M gibi genç markaları varken Abercrombie'nin pek şansı yok. Gençler on yıldır benzer ürünleri satan bir markayı daha fazla tercih etmiyor" diyor.
A&F'in ABD'deki şubelerinin 180'nini 2015'e kadar kapatacağı çoktan duyuruldu. Öte yandan Dünya çapında 1,055 merkezde müşteriye ulaşan markanın yurtdışı satışlarında yüzde 26'lık artış oldu. Sadece geçen yıl Dünya çapında 47 yeni mağaza açan markanın hedefi yurtdışında büyümek.
Şu an 68 yaşında olan CEO Mike Jeffries'in 1992 yılında yönetimini devraldığı marka, önceleri safari ve kampçılığı ön plana çıkaran Theodore Roosevelt ve Ernest Hemingway gibi bir tarza sahipti. Jeffries, markada genç stilleri kullanarak, üniversitelerin popüler futbol takımlarını ve erkek-kadın vücudunun en estetik hallerine moda çekimlerinde yer vererek yepyeni bir gençlik markası oluşturmuştu. 1995-2008 yılları arasında yeni model işe yaramış ve şirketin yıllık satışları 20 kat artarken, net geliri de 56 kat yükselmişti.
2008 ekonomik krizi her yerde 40 dolara satılan pantolonları 70 dolara müşterisine ulaştıran A&F'yi zor durumda bıraktı. Marka bu yüzden yakışıklı ve yarı çıplak kaslı modellerin tanıtımını yaptığı mağazalar açtı. Çalışanlarını titizlikle görsel çekicilik üzerine kurdu. Bunun yarattığı hareket de çok uzun sürmemişe benziyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.