Son Güncelleme: Cumartesi 01.09.2012 17:29
Abercrombie & Fitch'in yarı çıplak mankenleri gençleri artık etkilemiyor
Gençlere yönelik hazırladığı dar kalıp tişört ve pantolonlarla bilinen Abercrombie & Fitch, 2012 yılının ilk çeyreğinde ABD’den elde ettiği gelirlerde yüzde 2,5’lik bir düşüş yaşadı.
Gençlere yönelik hazırladığı dar kalıp tişört ve pantolonlarla bilinen Abercrombie & Fitch, 2012 yılının ilk çeyreğinde ABD'den elde ettiği gelirlerde yüzde 2,5'lik bir düşüş yaşadı.
Şirket tarafından yapılan açıklamada gelirlerde düşüşün müsebbibi olarak ekonomik durgunluk gösterilse de uzmanlar buna katılmıyor. Marka danışmanı Allen Adamson, yeni nesil gençliğin basit grafik tasarımına ve yaratıcı olmayan pantolon-şort tasarımına dayanan A & F gibi markaları tercih etmediğini söylüyor. Adamson, "artık internet binlerce yaratıcı tişört tasarımlarıyla doluyken ve çevrenizde hızlı bir şekilde kreasyonunu yenileyen H&M gibi genç markaları varken Abercrombie'nin pek şansı yok. Gençler on yıldır benzer ürünleri satan bir markayı daha fazla tercih etmiyor" diyor.
A&F'in ABD'deki şubelerinin 180'nini 2015'e kadar kapatacağı çoktan duyuruldu. Öte yandan Dünya çapında 1,055 merkezde müşteriye ulaşan markanın yurtdışı satışlarında yüzde 26'lık artış oldu. Sadece geçen yıl Dünya çapında 47 yeni mağaza açan markanın hedefi yurtdışında büyümek.
Şu an 68 yaşında olan CEO Mike Jeffries'in 1992 yılında yönetimini devraldığı marka, önceleri safari ve kampçılığı ön plana çıkaran Theodore Roosevelt ve Ernest Hemingway gibi bir tarza sahipti. Jeffries, markada genç stilleri kullanarak, üniversitelerin popüler futbol takımlarını ve erkek-kadın vücudunun en estetik hallerine moda çekimlerinde yer vererek yepyeni bir gençlik markası oluşturmuştu. 1995-2008 yılları arasında yeni model işe yaramış ve şirketin yıllık satışları 20 kat artarken, net geliri de 56 kat yükselmişti.
2008 ekonomik krizi her yerde 40 dolara satılan pantolonları 70 dolara müşterisine ulaştıran A&F'yi zor durumda bıraktı. Marka bu yüzden yakışıklı ve yarı çıplak kaslı modellerin tanıtımını yaptığı mağazalar açtı. Çalışanlarını titizlikle görsel çekicilik üzerine kurdu. Bunun yarattığı hareket de çok uzun sürmemişe benziyor.
EN SON HABERLER
- 1 Burning Man müzik festivali bu yıl da iptal edildi
- 2 ABD'de cezaevinde isyan! Camları kırıp böyle bağırdılar
- 3 Aracıyla ABD Kongresi önündeki barikata çarptı
- 4 ABD'de flaş iddia! Yardım çekleri silah alımına gitti
- 5 Bitcoin ATM’leri artık benzin istasyonlarında
- 6 Deb Haaland kabineye giren ilk Amerikan yerlisi oldu
- 7 ABD’de katliam gibi kaza: 15 ölü
- 8 ‘Üç kardeş ülkenin dayanışması sürecek’
- 9 Amerikan yerlilerinin Cherokee isyanı
- 10 Donarak ölüme 100 milyon dolarlık dava