Çarşamba 14.11.2012 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 14.11.2012 01:59

Obama’nın arkasındaki adam

2011'de Obama’nın internet sitesinde 2012 yılında yapılacak başkanlık seçiminin nasıl kazanılacağını anlatan bir video yayınladı.


2011'de Obama'nın internet sitesinde 2012 yılında yapılacak başkanlık seçiminin nasıl kazanılacağını anlatan bir video yayınladı.

40'lı yaşlarında enerjik sarışın biri, Amerika haritasının önünde seçimi kazanma senaryolarını anlatıyordu. Anlattığı senaryolardan biri 6 Kasım gecesi gerçek oldu ve Barack Obama ikinci kez başkan seçildi. Obama'yı başkanlığa götüren yolun mimarı Demokrat Parti Kampanyasının en tepe yöneticisi Jim Messina'ydı.
Obama'nın en güvendiği isim
Messina'nın Amerika'da tam bir oy avcısı olarak tanınması eskilere dayanıyor. Montana Üniversitesinde siyaset bilimi alanında okurken başladığı siyasi kampanya kariyerinde hep kazandıran olmuş. 1993'ten bu yana değişik eyaletlerde Demokrat partili siyasetçilerin seçimleri kazanmasını sağlayan Messina'nın namı Demokratlar arasında gittikçe artmış. 2009 yılında Obama'nın ilgisini çeken Messina Beyaz Saray idari yönetimi ile Başkan Obama'nın en yakın çalışma ekibine dahil oluyor.
Messina Obama'nın problem çözücü olarak tanımladığı bir isim. 2011 yılına kadar Beyaz Saray'da görev yapan Messina, Obama tarafından 2012 seçim kampanyasının başına tam yetki ile getiriliyor ve zaferi getiren seçim stratejisini kurguluyor.
Akıl hocaları Steve Jobs ve Eric Schmidt
Messina Obama'dan görevi alır almaz önce Google'ın CEO'su Eric Schmidt ile neler yapabileceğini konuşuyor sonra yaşamının son günlerini yaşayan Steve Jobs'un da kapısını çalıyor. Messina Amerika'nın en iyi beyinlerinden beslenerek 2012 seçimlerinin planını yapmaya başlıyor.
Agresif bir strateji izledi
Messina 2011 yılında eyaletlerde yaptırdığı anketler ile işe başlıyor ve Obama'nın zayıf olduğu eyaletlere özel stratejiler geliştiriyor. Cumhuriyetçi Parti'nin adayının kesinleşmediği bir ortamda Messina bütün stratejisini Romney'in adaylığı üzerine kuruyor. Romney'in bütün zayıf noktalarını tek tek arşivden çıkarıyor. Daha Romney ismi resmi olarak açıklanmadan Romney'e karşı televizyon reklamlarını hazırlatıyor. İnterneti viral reklamları ve teknolojiyi en verimli şekilde kullanan Messina kampanyaya gençliğin dinamizmini katmayı başarıyor.

Serdar KARAGÖZ / NEW YORK


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.