Cuma 23.11.2012 00:00
Son Güncelleme: Cuma 23.11.2012 17:17

Kaç hindi canından oldu?

ABD, her yıl Şükran Günü kutlamaları çerçevesinde ülke nüfusunun 7'de 1'i kadar hindi tüketiyor.

ABD'deki Hindi Federasyonu'nun verdiği bilgilere göre, Şükran Günü'nde satılan hindi sayısı 2010 yılında 46 milyon, 2011 yılında ise 45 milyonun üzerindeydi.
Şükran Günü'nde süpermarketlerin et reyonunda en çok tercih edilen ürün hindi eti oldu.
2011 verilerine göre, Amerikalılar en çok kişi başı 37.68 kilo ile tavuk, 26 kilo ile sığır eti, 20.77 kilo ile domuz eti ve 7.31 kilo ile hindi eti tüketiyor.
Tatil günlerinde hindinin anlamı büyük
Amerikalılar için yıl içinde de tüketilen hindi etinin bayram gecelerinde özel bir yeri var.
2011 verilerine göre, yıl içinde tüketilen hindilerin 219 milyonu ABD'de tüketilmiş, geri kalanı ise ihraç edilmiş.
İstatistikler, ülke içinde satılan hindilerin 46 milyonunun Şükran Günü, 22 milyonunun yılbaşı gecesi ve 19 milyonunun ise paskalyada tüketildiğini ortaya koyuyor.
Milyar dolarlık bütçeye sahip hindi yetiştiriciliği ise Minnesota, Kuzey Carolina, Arkansas, Missouri, Virginia ve İndiana gibi eyaletlerin önemli gelir kaynakları arasında yer alıyor.
ABD'de Kasım ayının son perşembesi kutlanan Şükran Günü, yaklaşık 400 yıllık bir geçmişe dayanıyor.

Ülkede ailelerin bir araya geldiği ender günlerden biri olan Şükran Günü, 1863 yılında Başkan Abraham Lincoln tarafından resmi bayram ilan edilmişti.

(AA)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.