Pazartesi 26.11.2012 00:00
Son Güncelleme: Salı 27.11.2012 16:29

Siber Pazartesi hareket getirdi

ABD'de 'Kara Cuma'da başlayan alışveriş çılgınlığı 'Siber Pazartesi'de de devam edecek.

Amerikalılar alışveriş furyasını pazartesi günü de sanal alemde yaşadı. Özel indirimlerin yapıldığı ve yılın en fazla online alışverişinin yapıldığı gün 'Cyber Monday' (Siber Pazartesi) olarak biliniyor. Kara Cuma'da olduğu gibi Siber Pazartesi'nde de satışların önceki yıllara göre arttı. Müşteriler e-Bay, Amazon, Best Buy, Target, Wal-Mart, Dell, HP, IBM ve Office Depot gibi şirketlerin web sitelerinden uygun fiyata alışveriş fırsatlarını aradı.


İnternet üzerinden alışveriş yapanlarla ilgili analiz ve satış rakamlarını açıklayan Shop.org sitesi, Siber Pazartesi ifadesini ilk olarak 2005 yılında kullanmıştı. Shop.org'un yaptığı araştırmalarda, internet üzerinden alışverişlerde Kara Cuma'dan hemen sonraki Pazartesi günü büyük artış olduğu belirlenmişti. Giderek yaygınlaşan Siber Pazartesi geleneğiyle internet üzerinden satışlar rekor kırmaya başladı. Bu yıl sanal alemde toplam 2 milyar dolarlık satış yapılması öngörülüyor. 2011 yılında sadece Siber Pazartesi'de 1.251 milyar dolar para harcandı.

Bazı siteler indirim kampanyalarını bir günle sınırlamayıp tüm haftaya yaymış durumda. Uzmanlar, internetten alışveriş yapanlara özellikle kargo ücreti konusunda dikkatli olmaları tavsiyesinde bulunuyor. Çünkü birçok şirket ürünlerinin kargo masraflarını müşteri karşılıyor. www.cybermonday.com sitesi de şirketlerin hangi üründe ne kadar indirim yaptığını listeliyor.

(CİHAN)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.