Cumartesi 19.01.2013 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 19.01.2013 05:43

ABD petrolün lideri olacak

İngiliz petrol devi BP'nin tahminlerine göre ABD, 2013'de petrol üretimi açısından Rusya ve Suudi Arabistan'ı geçerek liderlik koltuğuna oturacak.

İABD'nin üretimini artırmasının yanı sıra OPEC'in üretim kısıtlamasına gitmesi listenin değişiminde etkili olacak.
BP'ye göre 2013'ün ikinci yarısında Rusya, Suudi Arabistan'ın önüne geçerek ikinci sırada olabilir. Rusya bu pozisyonunu 2023'e kadar sürdürecek.
BP tahminlerinde, "ABD, Rusya ve Suudi Arabistan dünyanın petrol ihtiyacının üçte birini karşılayacak." bilgisi yer aldı.
Rusya doğalgazla birlikte ele alındığına 2030'a kadar dünyanın en büyük enerji ihracatçısı olma konumunu muhafaza edecek. Rusya'nın enerji ihracatının ise yüzde 25 civarında artış göstermesi bekleniyor.
Rapora göre Rusya ekonomisi, Suudi Arabistan'a göre enerji ihracatına daha az bağımlı.
Rusya petrol şirketleri 2012'de günlük 10 milyon 400 bin varil (518 milyon ton) üretimle Sovyet sonrası dönemin en yüksek seviyesine ulaştı. Rusya Enerji Bakanlığı'nın verilerine göre, Rusya'nın petrol ihracatı ise geçen yıla göre eski Sovyet ülkeleri dışındaki ülkelere yüzde 0,3 oranında azaldı.

Rusya'nın petrol üretimi geçen yıla göre günlük bazda 100 bin varil arttı. Rusya 2012'de Suudi Arabistan'ı da geçerek, petrol üretiminde dünya liderlik pozisyonlarını güçlendirdi. Rusya'nın Aralık ayındaki üretimi ise günlük 10 milyon 485 bin varil.

(CİHAN)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.