Pazar 20.01.2013 00:00
Son Güncelleme: Pazar 20.01.2013 16:46

"Çıplak" tarayıcılara güle güle

ABD’de büyük tartışma yaratan ve yolcuları tamamen çırılçıplak gösteren tarayıcılar çok yakında kullanımdışı kalacak.

Ulaşım Güvenliği İdaresi (TSA), düşük dozda X-ray ışınlarının kullanıldığı makinaların mahremiyet problemleri yarattığını söyleyerek tarayıcıları üretici firmaya iade edeceklerini belirtti. Havalimanlarındaki daha genel bir görüntü çıkartan diğer tarayıcılar ise kalmaya devam edecek.
2009 yılı Noel'inde, Detroit'te bir adamın havalimanına bombalı saldırı girişimi insan vücudunun en mahrem yerlerini bile gözler önüne seren bu tarayıcıların hızlı bir şekilde tüm ABD'de kullanılmaya başlanmasına neden olmuştu.
İlk başlarda plastik silah ve patlayıcıları gösterdiği için akıllıca bulunan tarayıcılar daha sonra yolcuların başka detaylarını da gözler önüne serdiği için yolcular arasında tepki çekmeye başlamıştı.
TSA, gelen eleştirileri görüntülerin kesinlikle kaydedilmediği ve operatörün de yolcuyla kesinlikle bağlantıya girmediği argümanlarıyla savunmuştu. Kongre Haziran'da yolcuları çırılçıplak gösteren tarayıcıların gitmesine, daha genel görüntü veren makinaların ise kalmasına karar vermişti.
Üretici firma Rapiscan Haziran ayında Kongre tarafından belirlenen son yenileme tarihine uyamayacağını açıkladı. Bunun üzerine TSA şirketin kontratını iptal etti.

TSA 30 havalimanında bulunan 174 "backscatter" tipi tarayıcıyı kullanımdan çıkaracak. Depolarda bulunan 76 adet de iade edilecek.

(USASABAH)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.