Cuma 25.01.2013 00:00
Son Güncelleme: Cuma 25.01.2013 04:32

Amerikan sendikaları ölüyor

ABD'de yayımlanan son veriler, geçen yıl ülkede sendika üyeliklerinde düşüş olduğunu ve bir sendikaya üye olanların sayısının 1930'lardan bu yana en düşük seviyeye indiğini ortaya koydu.

Çalışma İstatistikleri Bürosu'nun rakamlarına göre, sendikalıların ülkedeki iş gücüne oranı geçen yıl yüzde 11,8'den yüzde 11,3'e düştü ve ülkedeki sendikalı sayısı 14,4 milyon olarak kayıtlara geçti.
Üye kaybının yarısından fazlasının kamu sektörü çalışanları olduğuna dikkati çekildi.
ABD'de 2012 yılında 1,8 milyon yeni istihdam yaratılmasına rağmen sendikalı sayısında düşüş gözlenmesi, örgütlü toplum çabaları açısından olumsuz bir gelişme olarak görülüyor.
Eski ABD Başkanı Franklin Roosevelt'in, çalışanların haklarının korunmasına yönelik ulusal çalışma ilişkileri yasasını imzaladığı 1935 yılında sendika üyeliği oranının yüzde 13,2 olduğu belirtiliyor. Bu oranın 1950'lerde yükseldiğini ve neredeyse her 3 işçiden 1'inin sendikalı olduğunu gösteren veriler, 1983 yılına gelindiğinde Amerikalı işçilerin kabaca yüzde 20'sinin bir sendikaya üye olduğunu da ortaya koyuyor.

Üye sayısındaki düşüş, sendikaların, çalışanların haklarının korunması konusunda eskiye nazaran daha az etkili olması, ekonomik krizin etkileri ve bazı yerel yöneticilerin sendikaları zayıflatmaya yönelik girişimleriyle ilişkilendiriliyor.

(AA)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.