Cumartesi 15.06.2013 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 15.06.2013 22:25

Serbest ticarete Fransa engeli

Avrupa Birliği (AB), ABD ile sürdürülen serbest ticaret görüşmelerinde sinema ve djital medya ürünlerine muafiyet isteyen Fransa'nın engelini aşmaya çalışıyor.

Fransa, AB'deki 26 üye ülkeye karşı, sinema filmleri ve dijital medya ürünlerinin ABD ile yapılacak serbest ticaret anlaşmasından muaf tutulması için ısrar ediyor. AB ülkelerinin ise Fransa'yı, Hollywood sinema sanayisi ve Silikon Vadisi'nin istilasına uğranılmayacağı konusunda ikna çabaları sürüyor. Ticaret bakanları, bugün Lüksembourg'da yaptıkları toplantılarda sonuç almak istiyor.
AB yetkilileri, söz konusu ticaret anlaşmasını Avrupa sinema sanayisini tehdit etmeyeceğini savunsa da, Avrupalı sinema yapımcılarını desteğini arkasına alan Fransa bu konuda geri adım atmaya yanaşmıyor.
Amerikalı filmlerin yüzde 60'ının Avrupa sinema salonlarında gösterildiğine dikekati çeken Fransız yetkililer, ABD'de gösterilen Avrupalı filmlerin oranının yüzde 3 ile 6 arasında olmasına itiraz ediyor.
AB ve ABD arasındaki serbest ticaret anlaşmasıyla iki ekonomik dev arasında ticaret hacminde önemli artış sağlanması hedefleniyor. Anlaşma ile birlikte AB'nin ticaret hacminin yılda 119 milyar avroya, ABD'nin ticaret
hacminin ise 95 milyar avroya çıkması hedefleniyor.
(AA)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.