Giriş Tarihi: 1.10.2013 11:31 Son Güncelleme: 1.10.2013 11:32

Kepenk indirmenin günlük maliyeti 300 milyon dolar

ABD Federal Hükümeti’nin kepenk indirmesinin günlük maliyeti 300 milyon doları bulacak.

15.7 trilyon dolarlık ABD ekonomisi içinde sadece bir "damla" olarak görülen bu rakam önlem alınmazsa büyüme riskini de taşıyor.
Lexington, Massachusetts merkezli IHS adlı veri analiz şirketine göre 1995 ve 96 yıllarında yaşandığı gibi 21 günlük bir kepenk indirme olursa dördüncü çeyrek büyümesinde yüzde 0.9 ila yüzde 1.4 oranında bir azalma olabilir. Kepenk indirmenin bir hafta sürmesi halinde bu oranın yüzde 0.2 olacağı ifade ediliyor.
Finans uzmanı Guy LeBas'a göre kepenk indirmenin doğrudan bir ekonomik zaafa yol açması mümkün değil fakat yatırımcılar için yarattığı güvensizlik ortamı ile büyük zararlara yol açabilir.
Başta Standard and Poor's 500 endeksi olmak üzere ABD çapındaki önemli borsalarda düşüşler ise şimdiden başladı. 500 endeksi dün yüzde 0.6 düşüşle kapandı.
Bank of America tarafındann yapılan tahminlere göre iki haftalık bir kepenk indirme dördüncü çeyrek büyümesinde yüzde 0.5'lik bir düşüşe neden olacak. Tüm Ekim ayında federal ajansların çalışamaz olması ise yüzde 2'lik bir kayıp demek.
Ekonomistlere göre bu anlamda en çok etkilenecek alanlardan biri de tüketici güven endeksi.
(USASABAH)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.