Pazartesi 24.02.2014 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 24.02.2014 10:18

GoPro, medyada yerini sağlamlaştırıyor

San mateo, California - Kamera üreticisi GoPro'nun genel merkezinde bir yarış arabası, bir motosiklet koleksiyonu ve şirket ürünleriyle donatılmış insansız hava araçları var.

Bunlar GoPro'nun, akıllı telefonlar için fazlasıyla zor olan kayak ve sörf gibi deneyimleri kaydetmekte tercih edilen kameralar üreterek piyasada sahip olduğu özel konumu hatırlatıyor. GoPro artık bir medya şirketi olarak da tanınmak istiyor. Bu, "fazla iddialı" bir hedef sayılmaz. Zira GoPro son on yılda, dalgaların üstündeki sörfçüleri ve karla kaplı uçurumlardan paraşütle atlayan kayakçıları gösteren adrenalin yüklü, profesyonelce çekilmiş videolarıyla YouTube ve benzeri internet sitelerinde büyük ve tutkulu bir takipçi kitlesi oluşturdu. Ayrıca GoPro müşterileri kendi çektikleri milyonlarca videoyu da internete yükledi. Kullanıcıların çoğu, aksiyon çekimlerine dair bir tür kısaltma niteliği kazanan GoPro etiketini, videolarına hevesle koyuyor.
Binadaki yarış arabası ile motosikletlerin sahibi ve kullanıcısı olan, GoPro'nun kurucu CEO'su Nicholas Woodman, "GoPro'yu medya markası yapmak için önümüzde eşsiz bir fırsat var" diyor. Medya konusunda GoPro'nunkine benzer emelleri olan başka şirketler de var. Bunların en önemlisi, enerji içeceği üreticisi Red Bull. GoPro, sörfçü Kelly Slater ve snowboardcu Shaun White gibi sporcuları destekliyor. Sporcular GoPro kameralarıyla performanslarını kaydedip internete koyması için şirkete gönderiyor. Ama YouTube'da 3.3 milyon abonesi olan, videoları 700 milyondan fazla izlenen Red Bull'u yakalamak için daha fazla çalışmaları gerek. Zira GoPro kanallarının abone sayısı 1.7 milyon, videolarının izlenme sayısı ise henüz 400 milyon. Medya danışmanlık firması Activate'in sorumlu müdürü ve MTV Networks'ün eski yöneticisi Michael Wolf, "Bu zorlu bir piyasa. Aksiyon sporlarını gerçekten destekleyip insanların izlemek istediği kaliteli videolar üretirlerse, başarı l ı olabilirler" diyor. GoPro, YouTube dışı mecralara girmeye yeni başladı. Virgin
NICK WINGFIELD

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.