Çarşamba 27.08.2014 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 27.08.2014 01:09

Burger King, Kanadalı Tim Hortons'ı 11 milyar dolara aldı

ABD'li 'fast-food' restoranları zinciri Burger King, Kanadalı kahve ve donut üreticisi Tim Hortons'ı 11 milyar dolara satın aldı. Böylece, Burger King dünyanın en büyük üçüncü fast-food zinciri oldu.

Miami merkezli Burger King'den yapılan açıklamaya göre, şirket Tim Hortons'ı satın almak için resmi anlaşmayı imzaladı. Satın alım sonrasında, şirketin merkezinin Kanada'ya taşınacağı belirtildi.
Bazı pazar analistleri, Burger King'in merkezini Kanada'ya taşıma kararını "daha az vergi ödemek amacıyla aldığını" iddia etti. Şirketin ABD'de ödediği vergi oranı, karının yüzde 40'ını bulurken, bu oranın Kanada'da yüzde 26 civarında olacağı belirtildi.
Buna karşın, Burger King'in Genel Müdürü Alex Behring, satın alımın uluslararası büyüme fırsatlarını değerlendirmek için gerçekleştiğini savunarak, ''ana neden vergi oranları değil'' açıklamasını yaptı.
Burger King, alım-satım işleminin ardından, 23 milyar dolar satış hacmiyle dünya fast-food pazarının en büyük üçüncü şirketi olacak. Dünya genelinde 100 ülkede, 18 bin şubeyle hizmet verecek şirketin, Mc Donald's ve Starbucks'ı zorlayacağı yorumları yapılıyor.
Satın alma işleminin resmi olarak duyurulmasının ardından Burger King hisseleri değer kaybederken, Tim Horton's'ın hisseleri yükseldi.
(AA)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.